۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
تخلیه ۹.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر در نیمه نخست سال

تخلیه ۹.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر در نیمه نخست سال

سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه ۹ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۵۲ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، برابر با این گزارش میزان تخلیه گندم از ابتدای امسال تا پایان شهریور معادل یک میلیون ۹۲۲ هزار و ۹۸۶ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی شش ماهه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان شهریور معادل ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۳۵ تن بود که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۵۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴ درصدی را شاهد بوده است.

این در حالی است که جو نیز با توجه به تخلیه ۹۰۷ هزار و ۱۳۱ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۱ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۵۴۶ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۲ معادل ۷۸ هزار و ۶۶۰ تن بوده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان شهریور معادل ۲۳۱ هزار و ۱۰۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۵۶۲ هزار و ۴۷۰ تن بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری شامل ۳۸۸ هزار و ۸۴ دستگاه کامیون و ۱۰ هزار و ۶۰۵ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۳۳ هزار و ۷۲۲ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha