۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
نیویورک برترین مرکز مالی جهان شد
بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی جهانی؛

نیویورک برترین مرکز مالی جهان شد

گزارش جدید شاخص مراکز مالی جهانی در رتبه‌بندی خود نشان داد که نیویورک به‌راحتی رتبه برترین مرکز مالی جهان را برای خود حفظ کرده‌ است و لندن همچنان در رده دوم قرار دارد.

به گزارش بازار، بر اساس این گزارش جدید لندن به‌عنوان دومین مرکز مالی برتر جهان، در سال جاری جایگاه خود را به‌راحتی به دست آورده است، اما درعین‌حال بر سر حفظ این جایگاه باید با سنگاپور و هنگ‌کنگ مبارزه سرسختانه‌ای داشته باشد.

نیویورک در سال ۲۰۱۸ لندن را از رتبه اولی جهان خلع کرد و از آن زمان تاکنون رتبه خود را حفظ کرده است. در سال جاری هم در نظرسنجی از ۱۴۷ عامل که ۱۲۱ مرکز و نهاد ازجمله بانک جهانی، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی و سازمان ملل ارائه داده‌اند، با دستیابی به ۷۶۳ امتیاز همچنان در صدر جهان قرار دارد.

لندن فاصله خود را با نیویورک اندکی کاهش داد و به ۷۴۴ امتیاز رسید، که احتمالاً این فاصله با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد رقابت‌پذیری شرکت‌های انگلیسی پس از برگزیت، به‌ویژه پس‌ازآنکه شرکت‌های برجسته‌ای مانند آرم هلدینگ، طراح تراشه، تصمیم به پیوستن به بورس نیویورک گرفته‌اند، افزایش خواهد یافت.

بااین‌حال، سنگاپور اکنون با ۷۴۲ امتیاز، تنها ۲ امتیاز با لندن فاصله دارد و با هنگ‌کنگ که در رده چهارم جهانی قرارگرفته تنها یک امتیاز فاصله دارد، این به آن معنی است که این سه مرکز تجاری رقابتی شدید بر سر رتبه دومی را در پیش رو خواهند داشت.

این شاخص هر ۶ ماه یک‌بار توسط اندیشکده Z/Yen مستقر در لندن و موسسه توسعه چین تهیه و منتشر می‌شود. گزارش جدید با اشاره به عملکرد بالای مراکز تجاری آمریکا؛ حضور ۵ مرکز تجاری آمریکایی را در بین ۱۰ مرکز برتر جهان نشانی از قدرت اقتصادی آمریکا اعلام می‌کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha