۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
راه‌اندازی سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان| صدور ویزای ۱۴ روزه در دستور کار قرار گرفت
استاندار گلستان مطرح کرد؛

راه‌اندازی سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان| صدور ویزای ۱۴ روزه در دستور کار قرار گرفت

گرگان- استاندار گلستان گفت: یکی از توافقات خوبی که در سفر ترکمنستان انجام شد، ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان بود که مقرر شده وزارت امور خارجه دو طرف موضوع را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار گلستان به همراه هیئتی از مدیران و مسئولان به کشور ترکمنستان سفر کرده است.

در این سفر راه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف کشاورزی، عمران و تجارت مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد، راه اندازی سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان است که به صورت جدی توسط استاندار گلستان پیگیری می شود.

علی‌محمد زنگانه، استاندار استان در خصوص دیدارش با قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان که در راستای راه اندازی سرکنسولگری بود، اظهارکرد: جلسه دو ساعته‌ای را با قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: یکی از توافقات خوبی که انجام شد، ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان است که مقرر شد وزارت امور خارجه دو طرف موضوع را با جدیت دنبال کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: موضوع تردد مسافری و ایجاد ظرفیت تجارت چمدانی از طریق مرز اینچه‌برون به صورت جدی مطرح و در دستور کار رسیدگی دو طرف قرار گرفت.

زنگانه بیان کرد: مشکل روادید تجار و بازرگانان در این جلسه مطرح و مقرر شد این امر از طریق سفارتخانه ترکمنستان تسهیل شود و مقرر شد صدور ویزای ۱۴ روزه را در دستور کارشان قرار دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مشکلات رانندگان هم مطرح و مقرر شد الگوی موفق ایجاد خانه تجارت در اختیار ما قرار گیرد تا زمینه تبادل‌های تجاری را بیش از گذشته فراهم کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: مقرر شد نمایشگاه مشترک تخصصی برگزار شود که شرایط حضور تجار ترکمنستان را فراهم کنیم و از طرف دیگر تجار گلستانی هم در نمایشگاه پیش رو که یک ماه آینده در ترکمنستان برگزار می‌شود دارای غرفه خواهند بود.

زنگانه گفت: یک ماه آینده برنامه‌ای برای حضور ریش سفیدان در استان بالکان آباد برگزار خواهد شد و در این برنامه‌ مسائل فرهنگی به خصوص مباحث مرتبط با گرامیداشت شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی بررسی و بین دو طرف مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha