۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
همکاری‌های حمل‌و نقلی بین ایران و عراق توسعه می‌یابد
رییس سازمان راهداری در دیدار با مقامات عراقی:

همکاری‌های حمل‌و نقلی بین ایران و عراق توسعه می‌یابد

در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با معاون وزیر تجارت و سفیر جمهوری عراق در ایران، توسعه همکاری‌های تجاری و حمل و نقل بین المللی جاده‌ای بین ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در این دیدار، از میزبانی مطلوب و مهمان نوازی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد و افزود: این اقدام شایسته و بازگشت میلیونی زائران در کمال امنیت و صحت به کشور نشان دهنده همکاری خوب و تعامل سازنده بین دو کشور است و امید است با استمرار این همکاری ها، روابط و مناسبات تجاری و حمل و نقلی تقویت و توسعه پیدا کند.

امانی با بیان این که طی سال‌های گذشته حجم فعالیت‌های تجاری بین دو کشور رشد فزاینده‌ای داشته است، بیان کرد: توسعه همکاری‌های بین‌المللی جاده‌ای با کشور عراق از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این سازمان آمادگی دارد در انتقال تجارب و دانش فنی در زمینه‌های نگهداری راه ها، تاسیسات بین راهی، سیستم‌های هوشمند و غیره با کشور عراق همکاری کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار امیدواری کرد : با الحاق عراق به کنوانسیون تیر و ظرفیت خوب دو کشور بتوان در بهره گیری از کریدورهای ترانزیتی فعال‌تر عمل کرده و حجم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

براساس این گزارش «ستار جبار الجابری»، معاون وزیر تجارت عراق طی سخنانی در پاسخ به تقدیر به عمل آمده از میزبانی زائران اربعین حسینی اظهارداشت: همه زائران برای ما قابل احترام و ارزشمند هستند و ما خادم همه هستیم و هر چه داریم از برکات سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی افزود: در راستای برگزاری نشست کمیسیون حمل‌و نقل بین المللی جاده ای دو کشور در اسفندماه سال گذشته، بررسی های کارشناسی انجام شده و امید است با پیگیری مقامات دو کشور، مفاد موافقتنامه منعقد شود و مناسبات تجاری و حمل و نقلی گسترش یابد.

همچنین، نصیرعبدامحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در ایران، روند فعالیت‌ها و اقدامات کشورمان را در توسعه و بهسازی راه ها و زیرساخت‌های ترانزیتی مثبت ارزیابی کرد و گفت:
دولت عراق آماده هرگونه همکاری در زمینه توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی از مسیر دو کشور می‌باشد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha