۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تست گرم متروی پرند انجام شد

تست گرم متروی پرند انجام شد

تست گرم خط متروی پرند با موفقیت انجام و قرار است با حل مشکل تامین برق پایدار، بهره برداری رسمی از این پروژه بعد از حدود دو دهه انتظار به زودی انجام شود.

به گزارش بازار، با انجام موفقیت آمیز تست گرم متروی پرند، شرایط برای افتتاح این پروژه بعد از حدود ۲ دهه انتظار فراهم است.

عملیات اجرایی ساخت خط متروی پرند در تابستان امسال به ایستگاه آخر رسید و همه چیز برای افتتاح این پروژه پس از نزدیک به دو دهه انتظار در هفته دولت فراهم بود، اما موضوع تأمین برق آن از طریق فیدرهای تغذیه نیرو باعث شد تا در شهریور ماه امسال افتتاح نشود. با حل مشکل تامین برق خط متروی پرند، تست گرم مسیر با موفقیت انجام و قرار است به زودی بهره برداری رسمی از خط متروی پرند با حضور مسولان مربوطه انجام شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیش تر گفته بود: به شرط اتصال برق پایدار که مشکل اصلی ما در متروی پرند است وارد عملیات نهایی می‌شویم و بزودی با تحویل برق پایدار، تست گرم متروی پرند نیز انجام خواهد شد.

اهمیت افتتاح این خط مترو از آن روست که ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس را با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۳ هزار نفر دارد.

مسیر توسعه جنوبی خط یک متروی تهران بعد از ایستگاه «شاهد» در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاه‌های «شهر آفتاب»، «فرودگاه امام خمینی شماره یک»، «فرودگاه امام خمینی شماره ۲» و «پرند» است.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل‌و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به‌جز حمل‌و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

هم اکنون عملیات اجرایی قطعه سوم این پروژه در ایستگاه پرند با تکمیل اجرای عملیات معماری و تاسیسات الکتریکال و مکانیکال به پایان رسیده و با تکمیل ۹۹ درصدی آماده افتتاح است.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha