۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض برق مددجویان رایگان شد

۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض برق مددجویان رایگان شد

مدیرکل دفتر امور مشترکان توانیر گفت: برای امسال تاکنون مجموعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان محاسبه شده است.

به گزارش بازار، مددجویان کمیته امداد بنابر قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مشمول معافیت از پرداخت هزینه بهای قبوض آب، برق و گاز مشروط بر رعایت الگوی مصرف می‌شدند. در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بهای برق مشترکان در سقف ۵۰ درصد الگوی مصرف و بهای آب تا سقف ۳۰ درصد الگوی مصرف به طور کامل رایگان و برابر با صفر محاسبه می‌شد.

این قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاح شد و با حذف محدودیت‌های درصدی، اکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف شامل بخشودگی کامل در پرداخت قبوض برق خواهند شد.

عبدالامیر یاقوتی در این خصوص گفت: کمیته امداد و بهزیستی حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک تحت پوشش خود را به توانیر برای بهره‌مندی از این طرح معرفی کرده‌اند و مشترکانی که سقف الگوی مصرف که معادل ۳۰۰ کیلووات ماهانه در مناطق عادی است را رعایت کنند مشمول این بخشودگی خواهند شد. تلاش شده تا انشعاب تمامی مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های حمایتی رایگان شود.

‌او در خصوص میزان هزینه‌ای که برای بخشودگی قبوض مددجویان محاسبه شده است، گفت: برای امسال تاکنون مجموعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض مددجویان رایگان محاسبه شده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha