۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
احتمال نزول شاخص داوجونز در میان مدت
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال نزول شاخص داوجونز در میان مدت

با افزایش قیمت نفت خام و در نتیجه افزایش احتمالی شاخص های تورمی در اروپا و آمریکا، سطح انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو تقویت شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با افزایش قیمت نفت خام و در نتیجه افزایش احتمالی شاخص های تورمی در اروپا و آمریکا، سطح انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو تقویت شده است. ریسک پذیری در بازار های سهام کاهش یافته و شاخص ها پس از پولبک کوتاه مدت، به موج نزولی بازگشته اند. شاخص S&P۵۰۰ در محدوده میانگین ۲۰۰ روزه در نوسان است و در آستانه عبور نزولی از این محدوده حمایتی قرار دارد و در صورت عبور معتبر، احتمال نزول میان مدت این شاخص تقویت خواهد شد. شاخص نزدک در محدوده حمایت ماژور ۱۴۵۶۰ واحدی در نوسان است و از نظر تکنیکالی، احتمال نزول شاخص افزایش یافته است هر چند که همچنان عبور از این محدوده حمایتی تثبیت نشده است.
شاخص داوجونز نیز پس از پولبک به محدوده شکسته شده ۳۳۶۱۲ واحدی، به موج نزولی بازگشته احتمال نزول شاخص در میان مدت افزایش یافته است. در ادامه اخبار امروز از شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی در آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو، می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد. در صورتی که سخنرانی جروم پاول در تایید افزایش انتظارات نرخ بهره ای باشد و همچنان ادامه سیاست های انقباضی را برای کنترل تورم ضروری بداند، احتمال افزایش تقاضا برای دلار و کاهش تقاضا در بازار های سهام وجود دارد.

۲- تقاضا برای اوراق خزانه داری ده ساله آمریکا به کمترین سطح در بیش از ۱۶ سال اخیر رسیده و این موضوع سطح بازدهی این اوراق را به بالای ۴.۵ درصدی افزایش داده است. این روند پس از یک پولبک کوتاه مدت، ادامه یافته و با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای، همچنان در میان مدت احتمال ادامه این روند وجود دارد. سخنرانی امروز جروم پاول، رییس فدرال رزرو، می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

۳- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، روز گذشته تغییرات هفتگی موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، که مطابق با انتظارات کاهش را نشان می داد، اما این کاهش از پیش بینی ها بیشتر بود و نشان می داد که سطح ذخایر بیش از دو میلیون بشکه نسبت به هفته قبل کاهش داشته است و این موضوع در کوتاه مدت موجب افزایش تقاضا برای نفت خام شد. در حال حاضر قیمت به محدوده مقاومتی ماژور ۹۵ دلاری رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. احتمال اصلاح کوتاه مدت قیمت در این محدوده وجود دارد.

۴- در بازار طلا، با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت طلا بصورت شارپی کاهش داشته و با تشکیل الگوی ۱۲۳ برگشتی، قیمت به زیر حمایت ۶ ماهه و ماژور ۱۸۸۴ دلاری رسیده و در میان مدت احتمال نزول قیمت تقویت شده است. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و پولبک به دلیل شارپی بودن نزول در روزهای اخیر وجود دارد. ضمن اینکه اخبار امروز از شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول، می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha