۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
پرداخت برای واردات روسیه با یوان چین افزایش یافت

پرداخت برای واردات روسیه با یوان چین افزایش یافت

روسیه به دلیل تحریم‌های غرب علیه این کشور، با یوان چین را پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار، یک مطالعه بانکی که امروز منتشر شد نشان داد که واردات روسیه که قبوض آن‌ها با یوان چین پرداخت می‌شود در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته از ۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافت.

پس از جنگ این کشور با اوکراین منجر به راه اندازی بسته‌های تحریمی شد که این کشور را قادر به دسترسی به سیستم مالی جهانی کرد.

بر اساس مطالعه بانک اروپایی بازسازی و توسعه، این افزایش شدید نشان دهنده دور شدن از انجام معاملات به دلار و یورو است که در آن پرداخت‌ها در مدت مشابه از ۸۰ درصد به ۶۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس مقاله تحقیقاتی تهیه شده توسط اقتصاددانان ماکسیم چوپیلکین و بئاتا یاورچیک، پس از جنگ روسیه با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا و ایالات متحده و تعدادی از اقتصادهای پیشرفته دیگر تحریم‌های اقتصادی را اعمال کردند، که پس از آن لایحه واردات روسیه به طور فزاینده‌ای به یوان پرداخت می‌شود.

نویسندگان این مقاله می‌گویند که پرداخت‌ها به یوان ۶۳ درصد از واردات از چین تا پایان سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد که نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است.

استفاده از یوان چین در تجارت با روسیه برای سایر کشورهایی که تحریم‌های اقتصادی اعمال نکرده اند، اما دارای خط سوآپ ارزی با بانک خلق چین هستند، مانند مغولستان و تاجیکستان نیز افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha