۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
صندوق کالایی در حوزه پسته راه اندازی شود

صندوق کالایی در حوزه پسته راه اندازی شود

زنگنه، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما با ورود پسته به بورس موافقیم و پیشنهاد ما شکل گیری صندوق کالایی در حوزه پسته است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به مدیران بورس کالا و سایر مدیران فرمانداری و استانداری به جهت حضور در این مراسم افزود: این ارکان ها در این یکسال منجی کشاورزان در استان بودند.

زنگنه با اشاره به تشکیل شورای قیمت گذاری در سال گذشته اظهار کرد: سال قبل شورای قیمت گذاری تشکیل شد که نمایندگان جهاد کشاورزی، نمایندگان کشاورزان و تنظیم بازار کالای اساسی و نمایندگان مجلس در آن حضور دارند.

وی ضمن انتقاد از نرخ ارز ۲۸۵۰۰ گفت: قیمت ۲۸۵۰۰ من درآوردی است که وجود خارجی ندارد و ما ارز بازار آزاد را قبول داریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امسال چون تصمیم عاقلانه ای در قیمت گندم صورت گرفت، شاهد خودکفایی در این صنعت بودیم و خریدهای خوبی صورت گرفت.

نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع زعفران اشاره ای داشت و گفت: عامل تخریب قیمت زعفران از دیدگاه ما عرضه های بی موقع تعاونی روستایی بود که این کار راه را برای دلالان و مافیا باز کرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: اقتصاد کشاورزی یعنی یک تصمیم عاقلانه و درمورد پسته هم باید همین تصمیمات عاقلانه اتخاذ شود.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم محصولی را از کشاورز بخریم و نرخ های جهانی در آن مد نظر قرار می گیرد بهتر است بجای ارز ترجیحی، ارز مرکز مبادله برای آن در نظر گرفته شود.

زنگنه درخصوص ماده ۱۱ برنامه هفتم توسعه نیز گفت: مجلس تصویب کرده صادرکنندگان محصولات کشاورزی می توانند با ارز حاصل از صادرات پسته و محصولات کشاورزی هر کالای مجازی را که بانک مرکزی تایید کرده وارد نمایند.

وی در خاتمه نیز اصل ورود پسته به بورس را درست ارزیابی کرد و تاکید کرد: صندوق های کالایی بورسی برای حمایت از پسته شکل بگیرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha