۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
توسعه کشت شورورزی در گلستان| مخاطرات زیست محیطی با همکاری همسایگان شمالی مرتفع می‌شود
استاندار گلستان مطرح کرد؛

توسعه کشت شورورزی در گلستان| مخاطرات زیست محیطی با همکاری همسایگان شمالی مرتفع می‌شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: در قالب اجرایی شدن کنوانسیون مقابله به ریزگردهای تهران، سند همکاری مشترک ترسیم اقدامات اجرایی برای کاهش مخاطرات زیست محیطی بین گلستان و وزارت محیط زیست ترکمنستان مبادله شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص دغدغه‌های مشترک در حوزه مباحث زیست محیطی مذاکرات ثمربخشی با وزیر محیط زیست کشور ترکمنستان انجام شد.

استاندار گلستان افزود: جلوگیری از استمرار پسرفت دریای خزر با اقدامات مشترکی توسط کشورهای پیرامونی بزرگترین دریاچه جهان، ایجاد کمربند سبز و توسعه کشت شورورزی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست دوجانبه بود.

زنگانه گفت: همکاری مشترک برای نجات بخشی تالاب گمیشان به عنوان یک اکوسیستم آبی مشترک بین دو کشور و همچنین تلاش برای ارتقای وضعیت کیفی و کمی آب دریای خزر در این جلسه به بحث گذاشته شد.

وی گفت: با توجه به اینکه به عقیده بسیاری از کارشناسان منشا ۹۰ درصد گرد و غبارهای اخیر در استان گلستان خارجی است، در تلاش هستیم تا همکاری مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران قزاقستان و ترکمنستان در راستای کاهش کانون‌های ریزگرد اجرایی شود.

استاندار گلستان از تبادل سند همکاری مشترک بین استانداری گلستان و وزارت محیط زیست ترکمنستان خبر داد و گفت: این فرایند در راستای تحقق سازوکارهای اجرایی پیش بینی شده در کنوانسیون بین المللی مقابله با گرد و غبار تهران انجام شده است.

زنگانه ابراز امیدواری کرد تا موضوعات مربوط به مخاطرات زیست محیطی مشترک بین کشورهای منطقه در یک برنامه راهبردی و عملیاتی به صورت گام به گام سیر نزولی بگیرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha