۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
بزرگترین بازار ماهی منطقه شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

بزرگترین بازار ماهی منطقه شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز- بازار بزرگ ماهی تبریز که بزرگترین بازار ماهی منطقه شمال غرب کشور و بزرگترین مرکز عرضه بهداشتی ماهی است، در شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد گوزلی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی صبح پنج شنبه در مراسم افتتاح بازار بزرگ ماهی تبریز که یکی از بزرگترین بازار ماهی‌های کشور است، اظهار کرد: سازمان شیلات کشور دو هدف مهم را در حوزه آبزی پروری و آبزی مصرفی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حیطه آبزی پروری، افزود: مجموع تولید شیلات استان در سال ۷۳ بالغ بر۳۷۰ تن بود که بعد از تلاش‌های انجام گرفته در این خصوص، طبق اعلام سازمان شیلات ایران، میزان تولید سالانه شیلات استان در سال گذشته به ۹۶۱۱ تن رسیده است.

گوزلی با بیان این‌که گنجاندن حداقل یک وعده مصرف ماهی در سفره‌ها، تفاوتی در هزینه‌ها ندارد، تاکید کرد: مصرف ماهی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای سلامتی است.

بزرگترین بازار ماهی منطقه شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

وی در خصوص وضعیت آبزی مصرفی در استان نیز ادامه داد: در حوزه آبزی مصرفی قدردان تمامی ماهی فروشان هستیم. یکسری از واحدهای فروش ماهی استان هستند که در سطح کشور تبدیل به الگو شده‌اند. تمامی واحدهای فروش ماهی، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در این بخش برای ما اهمیت دارند.

گوزلی از استقبال سازمان جهادکشاورزی استان از تمامی سرمایه گذاران و علاقمندان برای سرمایه گذاری در بخش تولید و فروش ماهی خبر داد و گفت: با تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در این حیطه دارند، همراهی و حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان این‌که آذربایجان شرقی علی رغم توسعه در بخش تولید، سرانه مصرف آبزیان پایینی دارد، اظهار کرد: مصرف ماهی فواید بسیاری دارد و اگر مصرف آن ضرری داشت، امروز مصرف سرانه آبزیان در ژاپن ۷۰ کیلوگرم نبود.

وی تاکید کرد: مصرف سرانه آبزیان در آذربایجان شرقی طی سال‌های گذشته از ۱۰۰ گرم به ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم رسیده ولی باز هم از متوسط سرانه کشور پایین تر است.

بزرگترین بازار ماهی منطقه شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص دلایل اقتصادی ارجحیت مصرف ماهی نیز گفت: برای تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ، ۴ هزار لیتر آب و برای یک کیلوگرم گوشت گاو و گوساله نیز ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آب لازم است ولی حداکثر میزان مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت ماهی تنها ۴۰۰ لیتر است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در سال‌های آتی و وضعیت حکمرانی آب که از سال ۲۰۵۰ به عنوان انقلاب آبی یاد می‌کنند، افزود: دنیا به این نتیجه رسیده که باید ۵۰ درصد از نیاز پروتئینی انسان‌ها از دریا تامین شود.

گوزلی در خاتمه بر لزوم تلاش در راستای فرهنگسازی و گنجاندن حداقل یک وعده غذای آبزی در سفره‌های مردم تاکید کرد.

گفتنی است بازار بزرگ ماهی تبریز در ضلع جنوبی بزرگراه پاسداران، بعد از خروجی ارم، روبروی کوه عون بن علی جنب پمپ بنزین نیایش قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      1 1
      انگار مریخ رافتح کردند د.....
    • عباس IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      خوب اقایون محترم که برا بریدن روبان وافتتاح همیشه صف کشیدن ... ما بدبختا فقط خوابش می بینیم چون پرورشیش دویست هزاره حالا جنوبو که خدا تومنه بمونه بخورین نوش جونتون ماهی وچرنده وپرنده وکل ایران هم روش ملت هم مردن مردن شما حالتون خوب باشه بسه
    • سپهر IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      باسلام،چند روز پیش صبح برای خرید رفته بودیم،بوی فاسد شده ماهی ها انسان را اذیت می کرد،یکی از کارگرا علت را خاموش شدن دستگاه یخ ساز موقع شب اعلام کرد.
    • علیرضا IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      جناب گوزلی حتما بهتر از هر کس دیگری از علت تعطیلی در چند ماه گذشته بازار ماهی واقع در باغمیشه تبریز اطلاع دارند، حالا با تعطیلی آن، جای دیگری را برای فروش ماهی افتتاح میکنند؟ در کار این خلایق در عجبم!!!
    • محمود IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      سلام، مسئولین‌ محترم‌ دستتون‌ دردنکنه‌ که‌ اونجارورا‌ انداختین،آدرس‌ هم‌ درسته‌ فرمودین،خروجی‌ ارم‌ به‌ طرف‌ پل‌ ایده‌ لی،لااقل‌به‌ فکرآسفالت‌ خروجی‌ ارم‌ به‌ طرف‌ ایده‌ لی‌ هم‌ بودین،