۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
افزایش سطح انتظارات نرخ بهره
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح انتظارات نرخ بهره

در آمریکا سطح انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته و همین موضوع سطح ریسک پذیری را در بازار های سهام کاهش داده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در آمریکا سطح انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته و همین موضوع سطح ریسک پذیری را در بازار های سهام کاهش داده است. در نقطه مقابل بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین سطح در ۱۶ سال اخیر رسیده و از ۴.۵ درصد فراتر رفته است. شاخص S&P۵۰۰ با عبور از حمایت ۴۳۰۰ واحدی به میانگین مهم ۲۰۰ روزه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. همچنان در میان مدت احتمال نزول بیشتر شاخص S&P۵۰۰ وجود دارد. شاخص نزدک نیز در ادامه روند نزولی به محدوده حمایتی ۱۴۵۶۰ واحدی رسیده و نسبت به آن واکنش اصلاحی کوتاه مدت داشته است. در ادامه واکنش شاخص به این محدوده ماژور حمایتی با اهمیت خواهد بود. این کمترین سطح شاخص نزدک در نزدیک به چهار ماه گذشته است. شاخص داوجونز نیز با تشکیل الگوی ۱۲۳ برگشتی، به محدوده حمایتی ۳۳۶۱۷ واحدی رسیده، که از ماه ژوئن ۲۰۲۳ کمترین عدد شاخص محسوب می شود. در کوتاه مدت شاخص داوجونز به این محدوده واکنش برگشتی داشته و در ادامه واکنش میان مدت به این محدوده تعیین کننده خواهد بود.

۲- قیمت اوراق خزانه داری ده ساله آمریکا که محدوده حمایتی ماژور ۱۰۸.۸۵ را با اعتبار شکسته بود، در شرایط پولبک کوتاه مدت در نوسان است. این پایین ترین سطح در قیمت این اوراق در بیش از ۱۶ سال گذشته است، که بالاترین سطح بازدهی اوراق را در همین مدت نشان می دهد. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و صعودی وجود دارد، اما در میان مدت، احتمال اول همچنان ادامه روند نزولی با پایان اصلاح و پولبک خواهد بود.

۳️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از پولبک دوباره به محدوده حمایتی ماژور ۹۰ دلار برای هر بشکه، به موج صعودی بازگشته و احتمال اول ادامه روند صعودی در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود. امروز شاخص تغییرات هفتگی موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت نفت تاثیرگذار باشد. پیش بینی ها نشان می دهد که ذخایر نفت خام آمریکا باز هم با کاهش نسبت به هفته قبل از آن همراه باشد.

کد خبر: ۲۴۵٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha