۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
افزایش رشد اقتصادی روسیه طبق پیش بینی بانک توسعه اروپا

افزایش رشد اقتصادی روسیه طبق پیش بینی بانک توسعه اروپا

بانک توسعه اروپا پیش بینی خود از رشد روسیه در سال جاری را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه، بانک اروپایی بازسازی و توسعه در گزارشی ویژه برآورد کرده است که اقتصاد روسیه در سال جاری پس از مقاومت در برابر تحریم‌ها، ۱.۵ درصد رشد خواهد کرد و علاوه بر آن درآمدهای نفتی روسیه افزایش بیشتری خواهد یافت.

بانک اروپایی بازسازی و توسعه در گزارشی تخمین زد که اقتصاد روسیه در سال جاری ۱.۵ درصد رشد خواهد کرد، در حالی که پیش از این پیش بینی می‌شد پس از مقاومت بیشتر روسیه در برابر تحریم‌های تحمیلی غرب، به همین درصد کاهش یابد.

بر اساس آنچه بانک اروپایی امروز چهارشنبه در حاشیه گزارش انتظارات خود اعلام کرد، درآمد مسکو بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

دلیل این رشد غیرمترقبه اقتصادی روسیه، افزایش قیمت نفت و توانایی روسیه در جبران پیامدهای تعیین سقف قیمت (نفت روسیه) از طریق صادرات به بازارهای جدید به ویژه هند و چین بوده است.

ولادیمیر چیگوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که «هر گونه تحریم جدید علیه روسیه برای خود اروپایی‌ها دردناک‌تر از تحریم‌های قبلی خواهد بود».


بر اساس این گزارش، به طور کلی پیش بینی می‌شود اقتصاد کشورهایی که بانک اروپایی بازسازی و توسعه در آن‌ها حضور دارد ۲.۴ درصد رشد کنند.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha