۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
ایران ۱۰ برابر دیگر کشورها مورد بازرسی آژانس قرار می‌گیرد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران ۱۰ برابر دیگر کشورها مورد بازرسی آژانس قرار می‌گیرد

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با الجزیره گفت: منطقی نیست ایران بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها تحت بازرسی قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در گفتگو با شبکه الجزیره حجم تاسیسات هسته‌ای ایران را حدود ۲ درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان دانست و گفت منطقی نیست بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها تحت بازرسی قرار بگیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: ایران کشورش همکاری خوبی با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. اسلامی در گفتگو با الجزیره تصریح کرد حدود ۱۲۰ بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اکنون مورد پذیرش تهران هستند.

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: هم اکنون بیش از ۱۲۰ بازرس مورد پذیرش و مورد اعتماد ایران هستند و فعالیت جدی دارند. حال اگر تعداد کمی از آنان را رد کنیم، حقمان است. ما عملکردشان را زیرنظر داریم و حق داریم آنان را قبول یا رد کنیم. تصمیم نپذیرفتن برخی از آنان به معنای همکاری نکردن ایران نیست. ما با آژانس همکاری می‌کنیم و این همکاری روزانه ادامه دارد، اما برخی از بازرسان به علت عملکردشان رد شدند، این عادی و متداول است.

اسلامی در گفتگو با الجزیره افزود: ایران بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها تحت بازرسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: دیدار با آقای گروسی، دیداری دوستانه بود و در فضای عادی انجام شد، زیرا همکاری ما با آژانس از همکاری هر کشور دیگری با آن مهمتر است. ما با بیشترین بازرسی روزانه ممکن از تاسیسات مان مواجه هستیم. اگر بخواهیم حجم تاسیسات مان را مشخص کنیم، حدود ۲ درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان است. عملیات بازرسی که آژانس در ایران انجام می‌دهد، حدود ۲۵ درصد عملیات بازرسی است که در سراسر جهان انجام می‌دهد. منطقی نیست که ما بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها تحت بازرسی قرار بگیریم.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha