۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
استیبل کوین تتر توسط چه کسانی راه اندازی شد؟

استیبل کوین تتر توسط چه کسانی راه اندازی شد؟

استیبل کوین‌ها نوعی رمزارز دیجیتال هستند که با نام ارز استیبل نیز شناخته می‌شوند.

استیبل کوین تتر توسط چه کسانی راه اندازی شد؟

استیبل کوین‌ها نوعی رمزارز دیجیتال هستند که با نام ارز استیبل نیز شناخته می‌شوند. هدف از تولید این نوع رمزارزها ایجاد ارزش پایدار و ثابت برای مدتی طولانی در بازارهای مالی است؛ به عبارتی می‌توان گفت، استیبل کوین به دنبال اجتناب از نوسانات قیمتی در بازار دیجیتال و ایجاد یک پایه پایدار برای انتقال ارز است؛ اما تتر چیست؟ تتر نیز به‌عنوان یکی از انواع استیبل کوین‌ها در بازار مالی شناخته می‌شود. قیمت تتر به‌عنوان ارز دیجیتال متعلق به iFinex همواره مقداری ثابت بوده و بر اساس نرخ یک دلار نوسان دارد. Tether ارزی است که با نوسانات قیمتی بسیار پایین به‌عنوان راهی ایمن برای مدیریت سرمایه و سیو سود خریداری می‌شود. در این مطلب به بررسی این استیبل کوین و تاریخچه راه‌اندازی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

استیبل کوین تتر چیست؟

طبق گفته والکس در مقاله "تتر چیست" تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

USDT یا ارز دیجیتال تتر برای اولین بار در سال 2014 راه اندازی شد. استیبل کوین تتر، ارز دیجیتالی است که بلاک‌چین اختصاصی ندارد و ابتدا روی بلاک‌چین بیت کوین فعالیت می‌کرد؛ اما اکنون می‌توان از دیگر شبکه‌ها و پروتکل‌های مختلف نیز برای صدور و خرید تتر استفاده کرد. این ارز دیجیتال با نام استیبل کوین یا حتی دلار دیجیتال در بازارهای مالی شناخته شده و به‌سرعت درحال‌رشد است. تتر باهدف نوسان‌گیری در بازارهای مالی راه‌اندازی شد و با هدف جایگزینی برای دیگر ارزهای دیجیتال با نوسانات بالا کاربرد دارد. قیمت تتر همواره با یک دلار آمریکا سنجیده می‌شود و به همین دلیل، سرمایه‌گذاران بازار ارزها در زمان نوسانات بازار، سرمایه خود را به تتر تبدیل کرده و با تحلیل درست بازار، در زمان مناسب آن را با دیگر ارزهای مدنظر خود مبادله می‌کنند. بهتر است بدانید امروزه تتر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین استیبل کوین‌های جهان شناخته می‌شود.

خالق تتر کیست؟ بررسی تاریخچه ظهور تتر

شاید برخی به دنبال این باشند که علاوه بر پاسخ به سوال تتر چیست، درباره تاریخچه و خالق این ارز دیجیتال نیز اطلاعاتی به دست آورند. ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) از اولین خالقان تتر هستند.

ریو کالینز به‌عنوان یکی از خالقان استیبل کوین تتر، با رزومه‌ای درخشان یک کارآفرین موفق است که چندین شرکت بزرگ را نیز تاسیس کرده و در رزومه خود دارد؛ اما بروک پیرس در میان گروه سه‌نفره خالقان Tether، از متخصصان صنعت ارزهای دیجیتال است که به‌عنوان مدیر بنیاد بیت کوین نیز فعالیت‌های زیادی در جهت ارتقای این رمزارز انجام داد.

نفر سوم یعنی کریگ سلارس، یکی از متخصصان حاضر در پروژه‌های بزرگ رمزنگاری بوده است.

تتر

روش‌های تولید رمزارز تتر چیست؟

تحلیل تتر و خرید این رمزارز به‌عنوان یکی از راه‌های ایمن برای سرمایه‌گذاری و سیو سود شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو باید بدانید، برای تولید USDT برخلاف بیت کوین نیازی به عملیات استخراج یا محدودیت در عرضه نیست؛ بلکه این استیبل کوین توسط یک نهاد متمرکز تولید می‌شود. تتر یک ارز پایدار با پشتیبانی ارز سنتی آمریکا، یعنی دلار به نرخ 1:1 است. با استناد بر این موضوع می‌توان گفت به‌ازای هر توکن از این ارز دیجیتال، یک دلار آمریکا در صندوق ذخیره وجود دارد؛ یعنی تولید تتر با پشتوانه یک بانک متمرکز و ارز دلار انجام می‌شود.

کاربردهای تتر چیست؟

در این بخش از نوشته به کاربردهای خرید تتر در بازارهای مالی می‌پردازیم. تتر در بازار کریپتو با حجم بالای معاملات، رتبه سوم را در میان ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است؛ اما دلیل این موضوع کاربرد تتر در این صنعت به‌عنوان جفت‌ارز معاملاتی است؛ ازاین‌رو جفت‌ارزهای دیجیتال بیشترین حجم معاملات را با تتر رقم می‌زنند. یکی دیگر از کاربردهای تتر، استفاده به‌عنوان ارزی ساده برای پرداخت هزینه‌های کالا یا خدمات است. شما به‌راحتی با استفاده از خرید USDT می‌توانید در هر زمانی، کالا یا خدمات موردنظر خود را با این ارز تبادل کنید.

کاربرد دیگر ارزهای دیجیتال، استفاده به‌عنوان ارزی برای پرداخت برون‌مرزی است و این موضوع در استیبل کوین تتر به‌وضوح مشاهده می‌شود؛ سرعت بالای انجام عملیات پرداخت و کارمزد پایین به همراه ثبات قیمت خرید تتر، باعث می‌شوند که بسیاری از معامله‌گران این بازار به دنبال استفاده از ابزارهای تحلیل تتر و پرداخت‌های درون و برون‌مرزی خود با Tether باشند.

ازآنجایی‌که تبدیل تتر به ارزهای فیات، فرایندی بسیار ساده است؛ می‌توان گفت این ارز دیجیتال در کمپین‌ها و شرکت‌های بزرگ برای پرداختی‌های کارمندان یا معاملات کاری، کاربرد بالایی دارد.

مزایای سرمایه‌گذاری با تتر چیست؟

هر رمزارزی در بازارهای کریپتوکارنسی با مزایا و معایبی روبه‌رو است. از جمله مزایای ارز دیجیتال تتر می‌توان به مواردی همچون، سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و امکان تحلیل تتر با ابزارهای کاربردی، ثبات قیمت تتر و کاهش نوسانات بازار، کارمزد بسیار پایین تراکنش‌های تتر در صرافی ارز دیجیتال، برخورداری از پشتوانه متمرکز مانند دلار آمریکا و برخورداری از امنیت الگوریت‌های هش موجود در بستر بلاک‌چین‌های مختلف استفاده شده در این ارز، اشاره کرد.

استیبل کوین تتر توسط چه کسانی راه اندازی شد؟

معایب تتر چیست؟

در کنار مزایای تتر، بهتر است با معایب این ارز دیجیتال نیز آشنا شوید. درست است که تتر به‌عنوان یک استیل کوین شناخته می‌شود؛ اما برخی از کارشناسان، خرید تتر را به‌عنوان ریسکی بزرگ در نظر می‌گیرند؛ زیرا بر این باورند که این ارز پشتوانه شفافی ندارد و از امنیت بالایی برخوردار نیست. از سوی دیگر عدم پشتیبانی تتر توسط دلار آمریکا می‌تواند کل بازار کریپتوکارنسی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

انواع تتر چیست؟

تتر از شبکه بلاک‌چین اختصاصی برخوردار نیست و توکن‌های آن روی بلاک‌چین سایر رمزارزها پیاده‌سازی و معامله می‌شوند. در این بخش بعد از پاسخ کامل به سوال تتر چیست، به معرفی انواع تتر می‌پردازیم. Tether را می‌توان بر اساس شبکه بلاک‌چینی که از آن برای پیاده‌سازی و نقل‌وانتقالات استفاده می‌کند، به چندین دسته تقسیم کرد؛ چرا که در هر بستر بلاک‌چینی، یک آدرس با فرمت خاص برای تتر در نظر گرفته می‌شود؛ بااین‌حال، انواع USDT، مبتنی بر بیت کوین، اتریوم، ترون، ایاس، الگوراند و چندین بلاک‌چین دیگر هستند.

مروری بر سرمایه‌گذاری با تتر

در این مطلب به بررسی تتر و سازندگان آن به همراه هدف ساخت این استیبل کوین پرداختیم. با خواندن محتوای این صفحه می‌توانید به سوال تتر چیست؟ پاسخی جامع و کامل بدهید. USDT مبتنی بر شبکه‌های بلاک‌چین متفاوت با آدرس‌های منحصربه‌فرد در هر نوع، به‌عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری و سیو سود در بازارهای مالی، خریدوفروش می‌شود. شما می‌توانید معاملات این ارز دیجیتال را با کم‌ترین کارمزد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط یک صرافی ارز دیجیتال انجام دهید.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha