۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
میلیاردها دلار درآمد نفتی ایران با دلخوشی به برجام از بین رفت
معاون امور بین‌الملل وزارت نفت:

میلیاردها دلار درآمد نفتی ایران با دلخوشی به برجام از بین رفت

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: مسئولان دولت قبل که با دلخوشی برجام کشورمان را از میلیاردها دلار درآمد نفتی محروم کردند و اکنون به جای انکار افزایش صادرات نفت، باید پاسخگو باشند.

به گزارش بازار، احمد اسدزاده معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به شرکت وزیر نفت در روز ملی عربستان در سفارت آن کشور عنوان کرد: عربستان در مذاکرات انجام شده برای توسعه همکاری‌ با جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت خصوصا در حوزه پتروشیمی اعلام آمادگی کرده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره وضعیت صادرات نفت ایران گفت: افزایش انکارناپذیر فروش نفت ایران که توسط موسسات بین‌المللی و خود آمریکایی‌ها اعلام و تایید شده است، محصول ریسک‌پذیری مدیران وزارت نفت خصوصا شخص وزیر نفت، عدم‌ تکیه و دلخوشی به برجام و استفاده از برخی راهکارهایی است که قبلا نیز مطرح بود، ولی اهتمامی راجع به آنها مشاهده نمی‌شد.

اسدزاده توضیح داد: اکنون مسئولان دولت گذشته به جای متهم کردن این دولت خدمتگزار، باید پاسخ بدهند که چرا و بر چه مبنایی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های راهبردی کشورمان در اقصی نقاط عالم با دلخوشی به برجام غفلت کرده‌اند و کشورمان را از میلیاردها دلار درآمد نفتی که می‌توانست نصیب کشور شده و صرف آبادانی کشور شود محروم ساختند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت ادامه داد: متاسفانه در زمانه‌ای که قدرت‌های دنیا به سمت تقویت بلوک‌های قدرتی نظیر بریکس و شانگهای معطوف شده‌اند، هنوز برخی از افراد مشغول بزرگ‌نمایی قدرت آمریکا هستند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به تنگنای شدید مردم پاکستان در تامین سوخت مجددا آمادگی وزارت نفت را جهت صادرات گاز به پاکستان در قالب قرارداد منعقده با آن کشور اعلام کرده و تاکید کرد: برخی طرح‌ها جهت برون‌رفت از این وضعیت مطرح شده و لازم است آن کشور تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ کند. وزارت نفت حقوق خود را در این قرارداد محفوظ می‌داند.

اسدزاده افزود: در خلا برنامه‌های مدون و زیربنایی مانند ایجاد خط لوله گاز در پاکستان جهت تامین سوخت آن کشور، شرایط برای شبکه‌های قاچاق سوخت فراهم می‌شود. به‌گونه‌ای که اخیرا صدای اعتراض مقامات آن کشور هم شنیده می‌شود، چرا که درآمدی که می‌تواند به صورت مشروع نصیب دولت‌های دو کشور شود، وارد شبکه‌های غیررسمی و بعضاً مسأله‌ساز می‌شود.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha