۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجباری است
معاون پلیس راهور تهران بزرگ:

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجباری است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از الزامی شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: باید الزامات تشویقی برقرار شود تا راکبین موتورسیکلت کارت معاینه فنی دریافت کنند.

به گزارش بازار، محمد رازقی روز چهارشنبه اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون برگ جریمه از ابتدای سال جاری برای خودروهایی که نسبت به قانون معاینه فنی بی‌تفاوت هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال، آلودگی هوای تهران چندان نیست و توجه زیادی به آن نمی‌شود اما در نیمه دوم سال چون تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را در پی دارد به آن توجه می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

پلیس راهنمایی و رانندگی هم برابر قانون و مقررات باید نسبت به رانندگانی که در حوزه آلودگی هوا به قوانین و مقررات احترام نمی‌گذارند و با خودروهای فاقد معاینه فنی تردد می‌کنند، برخورد لازم و قانونی را انجام دهد.

سرهنگ رازقی افزود: در حوزه آلایندگی و دودزا بودن نیز پلیس راهور تهران بزرگ، این خودروها را متوقف و آنان را ملزم به رفع نقص فنی می‌کند تا مجدد معاینه فنی دریافت کنند.

وی ادامه داد: رانندگانی هم که معاینه فنی دریافت کرده‌اند ولی شرایط سابق و قبلی را ندارند و شرایط سابق را از دست داده‌اند، مجدد باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و پلیس راهور به محض دودزا بودن وسیله نقلیه، برگه معاینه فنی خودرو را ابطال می‌کند.

رازقی گفت: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برابر قانون هوای پاک بر عهده پلیس است و از همین ابتدای سال و در طرح تشدید با خودروهای دودزا، سه مرحله این طرح را اجرایی کرده و در ۶ماهه گذشته، خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha