۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را به گرفتن پول از چین متهم کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را به گرفتن پول از چین متهم کرد

مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده را به گرفتن پول از چین متهم کرد.

به گزارش بازار، کوین مک کارتی با طرح این ادعا که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ آمریکا از پکن پول دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: سوابق بانکی دروغ نمی‌گویند!

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: چندین انتقال وجه به صورت آنلاین از مبدأ چین شناسایی شده که اقامتگاه دلاور بایدن را (در طول مبارزات انتخاباتی وی برای ریاست جمهوری ۲۰۱۹) به عنوان ذینفع فهرست کرده است.

مک کارتی در ادامه خاطرنشان کرده است: احضاریه‌های مربوطه درباره رسیدگی به دریافت این پول‌ها از چین در زمان مناسب صادر خواهد شد.

به نوشته تارنمای خبری بنزیگا، این ادعا در بحبوحه تحقیقات مداوم جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان درباره فعالیت‌های تجاری خارجی بایدن و پسرش (هانتر بایدن) مطرح می‌شود.

این توئیت به دنبال اعلام مک کارتی مبنی بر قصدش برای آغاز تحقیقات رسمی استیضاح بایدن به دلیل ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه بایدن از معاملات تجاری پسرش در خارج از کشور از نظر مالی سود برده، منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان محافظه‌کار کنگره از ماه‌های گذشته خواستار آغاز روند استیضاح بایدن هستند و این روند وقتی قوت گرفت که جمهوری خواهان توانستند اکثریت کرسی‌های کنگره را بدست بیاورند.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان کنگره آمریکا بارها ادعا کرده است که جو بایدن از معاملات تجاری پسرش هانتر بایدن اطلاع داشته است.

کاخ سفید ادعاهای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را رد کرده و می‌گوید هنوز مدرک قابل توجهی ارائه نشده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha