۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
گرانی لوازم خانگی در سایه بی‌توجهی نهادهای نظارتی
نماینده مردم سنقر در مجلس مطرح کرد

گرانی لوازم خانگی در سایه بی‌توجهی نهادهای نظارتی

حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید اختلال در عرضه لوازم خانگی یکی از دلایل گرانی و نابسامانی بازار است که دستگاه‌های نظارتی باید هرچه سریعتر به موضوع ورود کرده و زمینه کاهش قیمت ها را فراهم کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا  نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: دستگاه‌های نظارتی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید با نظارت دقیق بر بازار از سوءاستفاده سوداگران که با احتکار در تلاش اند، سودهای کلان به دست آورند، جلوگیری کنند.

اختلال در عرضه لوازم خانگی یکی از اصلی ترین دلایل گرانی
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اختلال در عرضه لوازم خانگی را یکی از اصلی ترین دلایل گرانی این بازار دانست و افزود: برخی فروشندگان و عرضه‌کنندگان از عرضه کالاهای خود ممانعت به عمل آورده و لوازم خانگی را احتکار می‌کنند که سازمان حمایت باید با نظارت و کنترل هر چه بیشتر به دنبال ساماندهی این وضعیت باشد.

ضرورت تامین تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش ظرفیت تولید لوازم خانگی
وی اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند با تامین تسهیلات ارزان قیمت، زمینه کاهش هزینه های تمام شده تولید را فراهم کنند این در حالی است که به دلیل دریافت وام‌های گران قیمت، هزینه تمام شده افزایش یافته و لوازم خانگی گران می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر افزایش قیمتی که توسط تولیدکنندگان اعمال شده متناسب با گرانی مواد اولیه نباشد، باید با آنها برخورد شود، اضافه کرد: در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی تعطیل شده اند، می توان با راه اندازی این واحدها شرایط را برای افزایش تولید و کاهش قیمت ها فراهم کرد.

کد خبر: ۲۴٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha