۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
شناسه یکتای حافظه مالیاتی غیر فعال شد

شناسه یکتای حافظه مالیاتی غیر فعال شد

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درخصوص تغییر وضعیت کارپوشه مؤدیان به غیرمجاز موقت و غیرفعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی و نحوه فعال‌سازی مجدد آن پرداخت.

به گزارش بازار، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درخصوص تغییر وضعیت کارپوشه مؤدیان به غیرمجاز موقت و غیرفعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی و نحوه فعال‌سازی مجدد آن پرداخت. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

انجام هرگونه تغییرات در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی (شماره اقتصادی) توسط مؤدی منجر به تغییر وضعیت کارپوشه مؤدی به غیر مجاز موقت و غیر فعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی آن پرونده می‌شود.

کارپوشه در وضعیت غیر مجاز موقت و شناسه حافظه مالیاتی غیر فعال:
با ثبت درخواست ویرایش در سامانه ثبت نام الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور توسط مؤدی، پرونده مالیاتی مؤدی از مرحله نهایی و تایید شده (گام ۴) خارج و وارد مرحله ویرایش و عدم تایید اطلاعات (گام ۳) شده در نتیجه کارپوشه مؤدی تغییر وضعیت داده و از فعال به غیر مجاز موقت تغییر می‌نماید. همچنین تمامی شناسه یکتاهای حافظه مالیاتی غیر فعال و امکان دریافت و بارگذاری صورتحساب فروش در سامانه مؤدیان برای کارپوشه آن پرونده وجود نخواهد داشت.

فعالسازی مجدد کارپوشه و شناسه یکتای حافظه مالیاتی:
با تکمیل و تأیید نهایی اطلاعات ویرایش شده در سامانه ثبت نام الکترونیکی، پرونده مالیاتی مربوطه در کارپوشه سامانه مؤدیان فعال شده و مؤدی میتواند با ورود به کارپوشه مجدداً شناسه یکتای حافظه مالیاتی درخواست و دریافت نماید. لازم به ذکر است با درخواست شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط مؤدی، شناسه حافظه مالیاتی غیر فعال قبلی مجدداً فعال خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha