۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
افتتاح ۱۱۰ باب مدرسه به همت بنیاد برکت
صبح امروز انجام شد؛

افتتاح ۱۱۰ باب مدرسه به همت بنیاد برکت

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۱۰ باب مدرسه به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، صبح امروز (سه شنبه ۴ مهرماه) در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام مدرسه برکت شهید آرمان علی‌وردی در روستای فیروز بهرام‌ اسلامشهر و ۱۰۹ مدرسه در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

این ۱۱۰ مدرسه با ۴۶۰ کلاس درس در مناطق محروم کشور و با سرمایه‌گذاری ۵۷۸ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیدند.

تا ابتدای امسال ۲ هزار مدرسه برکت در سراسرکشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است که با افتتاح امروز جمع مدارس برکت به ۲ هزار و ۱۱۰ مدرسه با ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلاس درس می‌رسد.

طبق تفاهم‌نامه بنیاد برکت و وزارت آموزش‌وپرورش تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیادبرکت به ۳ هزار و ۳۳۰ مدرسه و ۱۴ هزار کلاس درس خواهید رسید که برای ساخت این تعداد مدرسه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود. گفتنی است؛ تمام مدارس برکت طبق آخرین آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی‌کشور و ضدزلزله و ایمن ساخته شده است؛

بنابراین گزارش، در چهارچوب حمایت ویژه بنیادبرکت ستاد اجرایی فرمان امام از دانش‌آموزان مناطق محروم علاوه بر ساخت مدرسه، احداث و تکمیل ۲۱ باب خوابگاه شبانه‌روزی با ظرفیت ۲۲۰۰ دانش‌آموز را در دستور کار دارد که تاکنون ۱۴ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

در این مراسم که با حضور خانواده شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد ابتدا مدرسه ۱۶ کلاسه مزین به نام این شهیدمدافع‌امنیت با حضور ۲۰۰ پسر دانش‌اموز ابتدایی افتتاح شد.

همچنین ۱۹ دستگاه خودروی ون برای رفع مشکل تردد دانش‌آموزان در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان‌جنوبی و قم خریداری و تحویل وزارت آموزش‌وپرورش داده‌شده است.

شناسایی و جایگزین نمودن ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی، تکمیل و ساخت ۱۴۰ مدرسه در مناطق صعب‌العبور کشور از دیگر خدمات حمایتی بنیاد برکت می‌باشد. همچنین ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه به مدارس مناطق محروم کشور با هدف تجهیز امکانات، انجام تعمیرات، خرید کتاب، وسایل کمک آموزشی، لوازم ورزشی پرداخت شده است.

یاد آور می‌شود در ساخت این مدارس از فناوری‌های روز و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش کیفیت و سرعت ساخت استفاده شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha