۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
جزییات نحوه اعمال پاداش مالیاتی مودیان
وزیر اقتصاد تشریح کرد

جزییات نحوه اعمال پاداش مالیاتی مودیان

دژپسند، وزیر اقتصاد اعلام کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال، ۳ واحد درصد از سود بانکی هم بیشتر است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرهاد دژپسند صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته بانک‌ها بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که از این رقم تنها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان جدید بود و مابقی آن تمدید و امهال مطالبات برای کمک به بخش خصوصی و تولید بود.

وی افزود: قرار نیست بازار سرمایه جایگزین بازار پول شود. بانک‌ها معوقات زیادی دارند و اگر همین رقم ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی تمدید تسهیلات نباشد، قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش خواهد یافت.

رییس شورای گفتگو تاکید کرد: بانک‌ها برای اینکه مشکلی برای تولید و بخش خصوصی به وجود نیاید، این تسهیلات را امهال کرده‌اند و در قالب تسهیلات جدید ثبت کرده‌اند. وی ادامه داد: بانک‌ها عزم خود را برای واگذاری سهام و اموال مازاد خود جزم کرده‌اند و سامانه‌ای را حدود ۱۰ ماه پیش با کمک معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد طراحی کردیم و شما هم کمک کنید تا موانع این موضوع رفع شود.

دژپسند گفت: برای تامین مالی بودجه حاضر نیستیم فشار مالیاتی را بر بخش خصوصی شناسنامه‌دار و خوش حساب افزایش دهیم، آن هم در شرایطی که در سال جنگ اقتصادی قرار داریم. وی تصریح کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال، ۳ واحد درصد از سود بانکی هم بیشتر است.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: امسال قصد داریم هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی داشته باشیم که باید ۵۰ درصد آن از بازار سرمایه تامین شود.

کد خبر: ۲۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha