کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین در اتاق ایران تشکیل شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین در اتاق ایران تشکیل شد

رئیس اتاق ایران از تشکیل کارگروه توسعه روابط تجاری با چین در سطح هیات رئیسه اتاق ایران خبر داد و گفت: ما به دنبال فعال‌سازی بیشتر بخش‌های خصوصی دو کشور هستیم.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط تجاری با چین، کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین با هدف فعال‌سازی بیشتر بخش‌های خصوصی دو کشور در سطح هیات رئیسه اتاق ایران تشکیل شده است.

سلاح ورزی، در نشست با چانگ هوآ، سفیر چین در تهران، افزود: در این کارگروه برگزاری رویدادهای مختلفی با موضوع شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در حوزه‌های دیجیتال و علم و فناوری را پیش خواهیم برد.

او با بیان اینکه پروژه «کمربند و جاده» فرصت‌های خوبی برای دو طرف ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه میان بخش‌های دولتی ایران و چین، برای افزایش همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور در قالب گروه بریکس و پیمان شانگهای، فعالیت‌های کربن‌زدایی، صنعت و انرژی سبز برنامه‌های جدیدی داریم.

سلاح ورزی با اشاره به سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: معتقدیم باید اقدامات جدی‌تر و اساسی‌تری در قالب این سند برای همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور انجام دهیم.

او با طرح پیشنهاد عضویت رایزن بازرگانی سفارت چین در کارگروه ویژه اتاق ایران برای توسعه روابط تجاری با چین، خطاب به سفیر این کشور در تهران، گفت: از شما دعوت می‌کنیم با سفر به برخی استان‌ها صنایع، کارخانه‌ها، بخش‌های پتروشیمی و معدنی ما را از نزدیک ببینید.

رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: در جلسات فصلی کارگروه توسعه روابط تجاری با چین با موضوع همکاری اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور، نتایج خوبی حاصل شود.

رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به تقویت روابط با شورای توسعه تجاری چین برای تبادل و اعزام هیات‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی دو کشور، گفت: در شرایط تحریم و عدم امکان استفاده از اعتبار اسنادی برای شرکت‌های دو کشور، ایجاد مرکز داوری و تعیین سازوکاری برای حل اختلاف‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی ایران و چین ضروری است. همچنین تسهیل صدور روادید چین برای تجار ایرانی به توسعه سطح روابط اقتصادی دو کشور خواهد انجامید.

چانگ هوآ، سفیر چین در تهران نیز با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس اتاق ایران، گفت: ایران از نظر موقعیت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و از نظر ساخت‌وساز کمربند و جاده چین اهمیت زیادی به ایران می‌دهد.

او با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور و توافق برای همکاری‌های اقتصادی افزود: بخش خصوصی در توسعه بازرگانی دو کشور نقش مهمی دارد و ما می‌خواهیم این نقش را بیش از گذشته افزایش دهیم.

چانگ هوآ همچنین با تأکید بر اهمیت تبادل هیات‌های تجاری میان دو کشور، اظهار کرد: در رایزنی با بخش کنسولی دو کشور به دنبال یافتن راهی برای تسهیل صدور ویزای تجاری برای فعالان اقتصادی ایران هستیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha