۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
انعقاد ۱۰۲ هزار قرارداد با مجموعه‌های صنعتی
سرپرست سازمان صنایع کوچک اعلام کرد

انعقاد ۱۰۲ هزار قرارداد با مجموعه‌های صنعتی

مقیمی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از انعقاد بیش از ۱۰۲ هزار قرارداد با مجموعه‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک را دو وظیفه مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: حدود ۵۱ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۵۰ هزار طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد و در این راستا در مجموع بیش از ۱۰۲ هزار قرارداد با مجموعه‌های صنعتی منعقد شده است.

وی که در جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان سخن می‌گفت به آمار شرکت‌های دانش بنیان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع ۸ هزار و ۹۹۵ واحد دانش‌بنیان کشور، ۶ هزار و ۵۹۲ واحد نوپا، هزار و ۷۷۷ واحد نوآور و ۶۲۶ واحد فناور هستند.

مقیمی اضافه کرد: ۷۱۷ واحد دانش بنیان معادل ۱۳ درصد از کل واحدهای دانش بنیان کشور در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند و ۴۶۱ طرح دانش بنیان نیز در حال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد. همچنین یک هزار و ۷۴۲ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به مجموعه حمایت‌های سازمان متبوع خود از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: حمایت از استقرار و توسعه واحدهای صنعتی دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد را در دستور کار خود داریم و برای استقرار دانش بنیان‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تسهیلات ویژه در نظر گرفته ایم که در این راستا زمین صنعتی به آن‌ها به صورت اقساطی طولانی مدت، با سود پایین و مشوق‌های حمایتی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: هزار واحد کارگاهی در دست ساخت داریم که با اولویت شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور به متقاضیان واگذار می‌شود. همچنین امسال تاکنون ۵۰ قرارداد واگذاری با دانش بنیان‌ها برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: همچنین ۱۶۸ واحد فناور و ۲۳۹ مشاور ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی در شهرک‌های فناوری مستقر هستند و اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر با تحصیلات عالی در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار ایجاد شده است.

مقیمی با بیان اینکه مطالعات امکان سنجی ایجاد شهرک‌های فناوری در ۱۴ استان به انجام رسیده و در مرحله مطالعات مکان‌یابی است گفت: همچنین در ۲۱ استان تفاهم نامه با پارک‌های علم و فناوری برای ایجاد پردیس‌های فناوری امضاء شده است.

وی افزود: در سال گذشته، ۲ هزار و ۱۳ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۴۹ مورد از این نیازها رفع شد و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به هم رسانی از طریق فن بازارهای منطقه‌ای انجام شد. همچنین برای ۱۶۵ عنوان محصول دانش بنیان به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد ریال بازاریابی صورت گرفت.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان سخنان خود، یکپارچه سازی و هم افزایی در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرائی در زمینه نفوذ فناوری و توانمندسازی کسب و کارهای موجود کشور و ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآفرین (استارت آپ‌ها) را خواستار شد.

جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان، امروز (۳ مهر) با حضور آقای دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان و آقای فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه که معاونان فناوری، نوآوری و کسب و کار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرائی مرتبط حضور داشتند، گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۲۴۵٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha