۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
کنار گذاشتن دلار در تجارت نفت روسیه

کنار گذاشتن دلار در تجارت نفت روسیه

مدیر ارشد اجرایی شرکت «گازپروم نِفت» اعلام کرد، این شرکت تقریبا استفاده دلار آمریکا و یورو را در مبادلات تجاری با شرکای خارجی به طور کامل کنار گذاشته و به ارزهای ملی روی آورده است.

به گزارش بازار، الکساندر دیوکوف، مدیر ارشد اجرایی شرکت «گازپروم نِفت»، شعبه‌ای از شرکت گازپروم اعلام کرد، این شرکت تقریبا استفاده دلار آمریکا و یورو را در مبادلات تجاری با شرکای خارجی به طور کامل کنار گذاشته و به ارزهای ملی روی آورده است.

وی در حاشیه مجمع انرژی تی‌ان‌اف که در منطقه نفت‌خیز «تیومن» در سیبری برگزار می‌شود، گفت، بیشتر تراکنش‌های صادراتی این شرکت در حال حاضر با یوآن چین و روبل روسیه انجام می‌شود.

دیوکوف در عین حال خاطرنشان کرد، این شرکت از ارز هند در تسویه حساب‌های صادراتی استفاده نمی‌کند.

وی افزود: «ما از روپیه استفاده نمی کنیم. بیشتر از یوآن و روبل استفاده می‌کنیم، ما عملا از پرداخت به دلار و یورو فاصله گرفته ایم.»

مدیر ارشد اجرایی شرکت «گازپروم نِفت» تصریح کرد، این شرکت برای برداشت درآمدهای صادراتی خود به ارزهای خارجی هیچ مشکلی نداشته و درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در مدت کوتاهی دریافت می‌کند.

روسیه در سال گذشته استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری را به میزان چشمگیری افزایش داد و به سمت کنار گذاشتن دلار و یورو در تسویه با شرکای خارجی خود حرکت می کند زیرا این ارزها به علت تحریم‌ها «غیرقابل اعتماد» تلقی می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha