۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
سقوط قیمت جهانی مس در پی رشد فزاینده ذخایر بورس فلزات لندن

سقوط قیمت جهانی مس در پی رشد فزاینده ذخایر بورس فلزات لندن

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد سطح ذخایر مس در انبارهای بورس فلزات لندن در دو ماه گذشته دو برابر افزایش یافته است. این مساله نشانگر افت تقاضای جهانی است.

به گزارش بازار، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی بورس فلزات لندن، پس از تحویل ۷۲۰۰ تن مس به انبارهای هامبورگ، روتردام و نیواورلئان، میزان موجودی انبارهای بورس فلزات لندن اکنون به بیش از ۱۶۲۹۰۰ تن رسیده است.

تا کنون موجودی انبارها در ماه سپتامبر مشابه ماه اوت بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است،

ذخایر مس بورس لندن از اواسط ژوئیه با تحویل بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن به انبارهای بورس افزایش یافته است. تحلیلگران موسسه مالی "آی ان جی" بر این باورند که که اگر مصرف زودتر از حد انتظار افزایش یابد، موجودی های کم امکان افزایش سریع قیمت های نقدی را فراهم می کند.

در همین حال، اسپردهای ضعیف قیمتی، نشان دهنده عرضه فراوان مس در بازار است. از سوی دیگر، تخفیف برای تحویل های کوتاه مدت در مقابل قرارداد سه ماهه همچنان در حال افزایش است، که نشان می دهد ممکن است تحویل های بیشتری در راه باشد.

آخرین تخفیف قیمتی ۶۴.۲۵ دلار بود در مقایسه با ۴.۵۰ دلار در روز ۵ سپتامبر، این بزرگترین تخفیف بین محموله های نقدی و مدت دار از ۱۹۹۴ میلادی به شمار می رود.

با افزایش موجودی انبارها و کاهش اسپردهای قیمتی، ممکن است قیمت مس طی هفته های آینده با افت بیشتری روبرو شود.

مس اخیراً در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد سیاست های پولی فدرال رزرو و بهبود ناامیدکننده اقتصاد چین، در دستیابی به مسیر قیمتی مشخص با چالش جدی روبرو شده است.

پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد سیاست هایش برای مدت طولانی تری محدود کننده باقی می ماند و ارزش دلار به بالاترین سطح در ۶ ماه اخیر رسید، قیمت مس در اوایل هفته به پایین ترین سطح خود در پنج هفته گذشته رسید و ۸۱۱۰.۵۰ دلار در هر تن معامله شد.

در همین حال، نگرانی‌ها در مورد بخش املاک و مستغلات چین نیز تشدید می‌شود. بر اساس آخرین داده‌های دولت، قیمت مسکن چین در ماه اوت برای سومین ماه کاهش یافت.

با این حال، نشانه هایی از افزایش فعالیت اقتصادی در ماه اوت وجود دارد. آخرین داده ها نشان می دهد که تولید صنعتی ۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته در حالی که فروش خرده فروشی ۴.۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha