۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از سال آینده تجمیع می‌شود
وزیر آموزش‌ و پرورش:

آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از سال آینده تجمیع می‌شود

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم از سال آینده یک آزمون برای ورود به مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار کنیم.

به گزارش بازار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه آموزش اظهار کرد: ماه مهر یک رخداد اجتماعی بسیار مهم دارد و مهم‌ترین رویداد اجتماعی کشور است؛ در این راستا خیلی کارها اتفاق می‌افتد که اول مهر را به موقع آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب در ۹۹۰ عنوان چاپ شد و فرایند چاپ کتاب‌های سال ۱۴۰۳ هم آغاز شده است، افزود: دوپنجم کاغذ کشور را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.

صحرایی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس، ادامه داد: ۲۰ هزار مدرسه شاداب‌سازی شدند؛ همچنین در دو سال گذشته ۲۱۵۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته‌ایم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین هر روز ۸ هزار کلاس درس ساخته‌ایم، اضافه کرد: بیش از ۵۸۰۶ مدرسه با ۹۵۰۰ کلاس درس در این دو سال ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش به جذب ۷۵ هزار نفر در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و ۵۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی جذب شدند.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش در مدرسه است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در هر کشوری، آینده آن را می‌سازد و در عموم کشورهای جهان، آموزش و پرورش مسأله اول است.

صحرایی اضافه کرد: مطابق آخرین آمار، ۵۰۵ مدرسه یک نفره داریم همچنین ۷۱۱ کلاس یک نفره و ۱۵۹۶ کلاس دو نفره داریم.

وی درباره برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس گفت: در تلاش هستیم از سال آینده یک آزمون برای سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان کلاس اولی گفت: معلم باید با خنده، بازی و استفاده از فناوری درس دهد.

صحرایی از والدین خواست که هفته‌ای دو ساعت وقت بگذارند و به معلمان فرزندان‌شان سر بزنند.

وی به طرح پرسشی پرداخت و گفت: برخی می‌پرسند «فرزندم ۱۲ سال در آموزش و پرورش درس می‌خواند، وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود، چه چیزی دستش را می‌گیرد»؛ یک کارکرد مدرک دیپلم، دانشگاه رفتن است اما آیا این مدرک فقط به این درد می‌خورد؟ آمارها نشان می‌دهد که نسبت اشتغال با مدرک تحصیلی، نسبت تعیین کننده‌ای نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درخواست کرد که همه به آموزش و پرورش کمک کنند و اظهار شرمندگی کرد که مبادا در هنرستان برق، دانش‌آموزان به جای سیم با کاموا آموزش ببینند.

صحرایی در ادامه پیشنهاد داد همانطور که فردی که دانشجو می‌شود دیرتر به سرباز می‌رود، دانش‌آموزی هم که بعد از گرفتن مدرک دیپلم به سر کار می‌رود، دیرتر به سربازی برود.

وی درباره برگزاری آزمون‌های مختلف ورود به مدارس گفت: در تلاش هستیم از سال آینده یک آزمون برای ورود به مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار کنیم.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان در این برنامه گفت: بر اساس آمار ۲۷ درصد پذیرش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در پایه ششم و ۷۱ درصد در پایه نهم افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سؤالات و فرم آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان تغییر کند، افزود: در حال حاضر آزمون سمپاد عمدتا بر اساس هوش و آزمون مدارس نمونه از مطالب کتب درسی است.

یاوری با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ مدال طلای المپیاد جهانی داشتیم، ادامه داد: در سال گذشته ۵۵ هزار نفربرنامه تربیتی و مکمل درسی داشتیم که امسال به ۸۸ هزار نفربرنامه رسید و ۲۵ شایستگی را نیز تعریف کردیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha