۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت محصول گندم از سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه  اظهار کرد: امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن محصول از اراضی کشاورزی برداشت می‌شود که از این میزان گندم تولیدی پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۲۰ هزار تن بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که مراکز خرید آماده تحویل محصول کشاورزان هستند اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۲۱ مرکز خرید در استان از ساعت ۸ صبح تا زمانی که کشاورزان گندم تحویل می‌دهند این مراکز باید محصول را خریداری کنند.

خمسه در ادامه با اشاره به این نکته که تولید محصول گندم با کیفیت از اقدامات اساسی جهاد کشاورزی است خاطر نشان کرد: امسال برای تولید محصول با کیفیت و سن زدگی پایین مبارزه با سن مادر و پوره در سطح ۱۱۵ هزار هکتار انجام شد ه است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت گندم رفته است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۶ هزار هکتار گندم دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مبارزه با سن غلات استان قزوین از رتبه ۳۱ کشوری جز ۵ استان برتر کشور در مبارزه با سن و همچنین گندم سالم بوده است.

وی اظهار داشت: استمهال و بخشودگی وام‌ها، تقسیط بدهی بیمه‌ای، مالیاتی و طرح‌های صنعتی که سرمایه در گردش نداشتند نیز بررسی شد که در سال قبل در این بخش مشکلات زیاد بود.

افضلی گفت: بانک‌ها زیاد علاقه به دادن تسهیلات ندارند و در کنار آن تخصیص نیافتن به موقع ارز به واحدها از مشکلات اساسی صنعت است که باید برای آن تدبیر کرد.

وی بیان کرد: ما مدیران در این شرایط باید بیشتر تلاش کنیم زیرا سرعت تولید بالاست و خوشبختانه علیرغم تحریم‌ها بسیاری از واحدها به خود باوری رسیده اند که جای خرسندی دارد.

در این جلسه در خصوص مشکلات و درخواست‌های سه شرکت صنعتی استان با موضوع خرید واحد تعطیل پوشینه بافت و الحاق به یک واحد تولید خودرو، بخشودگی جرایم، همکاری برای خرید خودروهای مینی بوس، آمبولانس، آتش نشانی و حمل زباله برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی شهرها و شهرداری‌ها، کمک به صادرات محصولات پلیمری و تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش این شرکت دانش بنیان تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

کد خبر: ۲۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha