۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نفت بالای ۱۰۰ دلار می‌ماند
بانک مورگان استنلی:

نفت بالای ۱۰۰ دلار می‌ماند

بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت را افزایش داد و اعلام کرد، بازار همچنان برای چند فصل با کمی عرضه مواجه خواهد بود و این امر قیمت نفت را بالای ۱۰۰ دلار نگه می‌دارد.

به گزارش بازار، بانک مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت را افزایش داد و اعلام کرد، بازار همچنان برای چند فصل (سه ماهه) با کمی عرضه مواجه خواهد بود به ویژه پس از اینکه عربستان و روسیه تولید و عرضه را کاهش داده‌اند.

به گفته این بانک، به نظر می‌رسد قیمت‌ها بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه ادامه داشته باشند.

این بانک همچنین پیش‌بینی قیمت نفت برای سه ماهه چهارم امسال را از ۸۲.۵ دلار به ۹۵ دلار در هر بشکه افزایش داد.

این بانک آمریکایی همچنین چشم‌انداز خود برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را ۱۲.۵ دلار بالا برد و به ۹۲.۵ دلار در هر بشکه رساند. پیش‌بینی این بانک برای سه ماهه دوم با ۱۰ دلار افزایش به ۹۰ دلار در هر بشکه و برای سه ماهه سوم با ۷.۵ دلار افزایش به ۸۷.۵ دلار و برای سه ماهه چهارم با ۵ دلار افزایش به ۸۵ دلار تغییر کرده است.

در حال حاضر قیمت نفت برنت بالای ۹۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. قیمت نفت در روز سه شنبه به بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید.

بانک گلدمن ساکس امروز در یادداشتی اعلام کرد، رشد تقاضا برای نفت و کاهش تولید تمدید شده، بازار را به سوی کمبود سوق داده و به اوپک این امکان را می‌دهد تا قیمت نفت برنت را در سال آینده بین ۸۰ تا ۱۰۵ دلار در هر بشکه نگه دارد.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha