۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
آمادگی مجارستان برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران

آمادگی مجارستان برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران

وزیر خارجه مجارستان در دیدار با همتای ایرانی در نیویورک آمادگی این کشور برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه ۳۱ شهریور ماه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از این دیدار، از هماهنگی‌های جاری برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک ابراز خرسندی کرده و آن را گام مهمی برای تقویت همکاری‌های سازنده دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری توصیف کرد.

وی افزود: لازم است نقشه راه دو کشور برای آینده روابط را نهایی کنیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ارزیابی مثبتی از همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و مجارستانی بویژه در زمینه انرژی داریم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، می‌توانیم همکاری‌های قوی‌تری داشته باشیم. وی در همین ارتباط اجلاس آتی کمیسیون مشترک را فرصت مناسبی برای این هدف برشمرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین سلام آیت‌الله رئیسی به همتای خود را از طریق وزیر خارجه مجارستان ابلاغ کرد. او از مواضع مستقل مجارستان در قضایای بین‌المللی تمجید و از مواضع صریح و روشن مجارستان در محکومیت قرآن سوزی تشکر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام مخالفت ایران با جنگ در اوکراین، مواضع اصولی کشورمان در این زمینه را تشریح کرد.

پیتر سیارتو وزیر خارجه و تجارت مجارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی و ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: آماده برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و امضای اسناد مورد توافق برای تسهیل همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وی آمادگی خود را برای استقبال از امیرعبداللهیان در بوداپست اعلام کرد و همچنین از پیشرفت در روابط ایران و عربستان و همچنبن تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا ابراز خرسندی کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha