۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
 بورس چین و اروپا قرمز رنگ شدند/ بورس آمریکا افزایشی شد
گزارش بازار از بورس‌های مطرح جهان

بورس چین و اروپا قرمز رنگ شدند/ بورس آمریکا افزایشی شد

بازار بورس های جهانی تحت تاثیر کاهش دلار نسبت به یورو در بازار جهانی فارکس تغییراتی را در شاخص ایجاد کردند.

بازار- وحید بلالی: بازار بورس های جهانی تحت تاثیر کاهش دلار نسبت به یورو در بازار جهانی تغییراتی را در شاخص ایجاد کردند، در گزارش زیر به صورت مختصر بورس‌های مهم دنیا را بررسی می‌کنیم:

بورس ژاپن

سهام توکیو صبح روز سه‌شنبه با پیشرفت مسائل مربوط به فناوری به دنبال صعود شدید  سهام وال استریت از شب گذشته، و با حس افزایش صادرات محصولات ژاپنی به دلیل افت ین نسبت به دلار صعود خوبی را تجربه کرد.

شاخص سهام سهام نیکی 225 با رشد 0.73 درصدی در واحد 24025 واحدی ایستاد، تمام شاخص های بورس ژاپن امروز مثبت هستند و شاخص  JASDAQ 20 با رشد  1.28 درصدی توانسته در جایگاه بالایی بایستد.

صنایع آهن و فولاد ، لوازم برقی و مسائل مربوط به حمل و نقل دریایی بیشترین عامل رشد بورس ژاپن بودند.

بورس چین

تمام شاخص های بورس چین روندی کاهشی را تجربه کردند، شاخص SSE100 با افت 0.41 درصدی در جایگاه 5707 ایستاد، تحلیلگران اقتصادی مسائل جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین را علت افت شاخص بورس چین ارزیابی می کنند، در معاملات دیروز بازار جهانی فارکس دلار نسبت به یورو افت محسوسی را آغاز کرده و این تغییر روند نشان از رفتن دلار در کانال کاهشی است.

بورس چین
بورس چین

با کاهش ارزش دلار نسبت به یورو، آمریکا می تواند صادرات خود را تقویت بخشیده و برای اروپا بحرانی جدید ایجاد کند، بحرانی که می تواند جایگاه اروپا را در اقتصاد جهانی تزلزل دهد، چین هم از این درگیری در امان نخواهد بود و صنایع اش با رکود مواجه خواهد شد، اولین ترکش این جنگ اقتصادی امروز در بازار بورس چین به صورت واضح خود را نشان داد. در گزارش های بعد به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

بورس آمریکا

شاخص S&P 100 بورس نیویورک با افزایش 0.17 درصدی مواجه شد، بیشترین رشد را در بورس آمریکا شاخص S&P 500 VIX داشت که با افزایش 3.5 درصدی مواجه بود. تنها 3 شاخص بورس نیویورک منفی بودند و 9 شاخص دیگر مثبت بودند.

بورس آمریکا

شاخص جهانی نزدک آمریکا با رشد 0.15 درصدی، شاخص داو جونز با رشد 0.8 درصدی و شاخص داوجونز آسیا با رشد 0.35 درصدی مواجه شد.

بور س آلمان

بورس آلمان تحت تاثیر افزایش یورو نسبت به دلار در بازار فارکس با افت سراسری مواجه شد و تنها یک شاخص این بورس سبز رنگ بود، شاخص Euro Stoxx 50 با بیشترین افت در بورس آلمان مواجه شده و سقوط 0.56 درصدی را تجربه کرد.

بورس آلمان

بورس ا سپانیا

بوس اسپانیا نیز تحت تاثیر بازار جهانی فارکس با افت شاخص مواجه شده و تنها یک شاخص بورس اسپانیا مثبت بوده و بقیه محدوده قرمز را تجربه کردند، شاخص IBEX 35 با افت 0.56 درصدی بزرگترین ریزش از بورس اسپانیا در روز سه شنبه بود.

بورس اسپانیا

بورس ایتالیا

تمام شاخص های بورس ایتالیا در روز سه شنبه منفی بودند، آمارهای اقتصادی روزهای سختی را برای کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی مانند ایتالیا که اقتصاد ضعیف تری را نسبت به آلمان و فرانسه دارند، در آینده پیش بینی می کنند شاخص Italy 40 با افت 0.56 درصدی در معاملات روز سه شنبه مواجه بود.

بورس اسپانیا

کد خبر: ۲٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha