۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش بازار، نگرانی در مورد تشدید کمبود عرضه جهانی نفت به دنبال ممنوعیت صادرات سوخت روسیه بر ترس از تاثیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بر تقاضای سوخت پیشی گرفته و قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز جمعه بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۴ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش ۹۰ دلار و ۲۷ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد کاهش عرضه جهانی به دنبال تمدید کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت را بیش از ۱۰ درصد طی سه هفته گذشته افزایش داده بود. اما هر دوی این شاخص‌های نفتی در آستانه یک کاهش قیمت کوچک هفتگی قرار دارند.

به نظر می‌رسد تجارت نفت در بحبوحه نگرانی نسبت به ممنوعیت صادرات سوخت روسیه و همچنین کاهش تقاضا به دنبال تصویب سیاست‌های سختگیرانه‌تر پولی از سوی بانک مرکزی اروپا و آمریکا بی‌ثبات شده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر این موضوع قرار گرفته که آیا کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس طبق آنچه اعلام شده اجرایی می‌شود و آیا بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی تقاضا را پایین می‌آورد. تحلیلگران قیمت نفت آمریکا را بین ۹۰ تا ۹۵ دلار در هر بشکه پیش بینی می‌کنند.

روسیه موقتاً صادرات بنزین و گازوئیل خود را به تمام کشورهای خارج از حوزه کشورهای شوروی سابق ممنوع کرده تا بازار داخلی سوخت تثبیت شود.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه از احتمال افزایش ۲۵ درصدی نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی تا محدوده ۵.۵۰ و ۵.۷۵ درصد خبر داد.

بالا رفتن نرخ بهره علاوه بر اینکه رشد اقتصاد را آهسته کرده و تقاضا برای سوخت را پایین می‌آورد، ارزش دلار را هم به بالاترین رقم از اوایل ماه مارس می‌رساند که خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha