۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
بازار خرید اینترنتی در ۱۴۰۲ ( + روش ورود به بازار)

بازار خرید اینترنتی در ۱۴۰۲ ( + روش ورود به بازار)

بازار خرید اینترنتی و فروشگاه آنلاین در دسته پرمخاطب‌ترین روش‌های دوستی با اینترنت بود و از نوجوان تا میان‌سال، همگی تا حدودی اعتیاد به خرید اینترنتی پیدا کرد بودند.

لیست فروشگاه های اینترنتی ایرانی

همه‌چیز از جمله پیشرفت تکنولوژی، آنلاین شدن امور مختلف اداری، ظهور کرونا و ... دست به دست هم دادند تا مردم نیاز به آسان انجام شدن تمامی کارها را احساس کنند و در نتیجه، مشتاق برآورده کردن خواسته‌ها از راه‌های آنلاین شوند زیرا راحتی پیشبرد کارها با این شیوه، به شدت در گوش همه ما پیچیده بود.

بازار خرید اینترنتی و فروشگاه آنلاین در دسته پرمخاطب‌ترین روش‌های دوستی با اینترنت بود و از نوجوان تا میان‌سال، همگی تا حدودی اعتیاد به خرید اینترنتی پیدا کرد بودند.

لیست فروشگاه های اینترنتی ایرانی که محبوبیت ویژه‌ای میان مردم پیدا کرده‌اند عبارت اند از: digikala.com, baneh.com, modiseh.com, zanbil.ir و ...

چگونه میتوانیم یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا داشته باشیم؟

۲ حالت کلی وجود دارد. یا باید با متخصصین طراحی سایت ارتباط بگیریم و پروژه خودمان را با هزینه های بسیار بالا به این تیم بسپاریم و یا اقدام دیدن آموزش های کاربردی کنیم و یا در زمانی کمتر به سراغ تدریس خصوصی وردپرس برویم تا به دانش کافی برای طراحی سایت خودمان برسیم.

دلایل استقبال و ورود مردم به بازار خرید اینترنتی

گذر سریع زمان و ترجیح مردم به ذخیره تایم‌های اضافه برای انجام کارهای مهم‌تر، یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال و ورود مردم به بازار خرید اینترنتی می‌باشد.

با این روش، آن‌ها می‌توانند به جای پیاده‌روی تا بازار و یا گیر کردن در ترافیک‌های کسل‌کننده، با چند کلیک ساده از هزاران فروشگاه دیدن کنند و خیلی سریع، قیمت و کیفیت محصولات را مقایسه نموده و به کمک نظر سایر مشتریان، بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنند.

آمار و ارقام بیشترین خریدهای اینترنتی

آمار و ارقام بیشترین خریدهای اینترنتی را می‌توان از گزارشات پخش شده توسط خود فروشگاه‌ها به دست آورد و یا با سنجیدن میزان رقابت سر فروش محصولات، می‌شود متوجه شد که کدام محصول بین مردم بیشترین میزان علاقه‌مندی را دارد.

برای مثال، تلفن همراه و لوازم جانبی مربوط به آن یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات خریداری شده در بازار خرید اینترنتی هستند و پس از آن، پوشاک، اکسسوری، لوازم آرایشی و ... بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

شیوه ورود به بازار خریدهای اینترنتی و آنلاین

برای ورود به بازار خریدهای اینترنتی و آنلاین باید در ابتدا مشخص کنید که چگونه قرار است از کاربران پول دریافت کنید. برای مثال، می‌خواهید از طریق فروش ساده استفاده کنید؟ یا قصد دارید سایتی قدرتمند ایجاد کرده و تبلیغات بگیرید؟ یا این که فروش توسط واسط را  انتخاب کرده‌اید و ...

مشخص نمودن این مرحله به شما کمک می‌کند مسیر مناسب برای رسیدن به هدف‌تان را به درستی انتخاب کنید.

پس از گذراندن این مرحله، باید در دل بازار قدم بزنید و شروع کنید به شناخت مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی خود، ارزیابی رقبا، کسب اطلاع از میزان نیاز به محصولات شما و ... تا بتوانید بهترین محصول یا خدمات را ارائه دهید که خواهان زیادی داشته باشد و بشود در آن پیشرفت کرد.

مرحله بعدی، ساخت نقشه راه برای کسب و کارتان است. اینجا باید کار خود را معرفی و هدف‌های کوچک و بزرگ خود را تعیین کنید و به کمک سایر اطلاعات وارد شده در این نقشه، مسیر چند ساله بیزینس‌تان را روشن کنید.

دیگر به مراحل پایانی نزدیک می‌شویم. اینجاست که باید انتخاب کنید می‌خواهید در چه بستری استارت فروش خود را بزنید. آیا راه‌اندازی سایت فروشگاهی انتخاب شماست یا حاضر شدن در سایت‌های فروشگاهی موجود مانند دیجیکالا و ...؟ اصلا مشاوره طراحی وبسایت بگیریم یا شبکه‌های اجتماعی؟ کدام یک را برمی‌گزینید؟

با بالا و پایین کردن این راه‌ها و انتخاب نهایی، جا دارد شیوه پرداخت، نحوه ارسال و افزایش میزان فروش و مسیرهای تبلیغاتی را نیز مشخص کنید تا با هدفی واضح، به سوی کسب درآمد از فروش اینترنتی پیش بروید.

چه محصولاتی مناسب ورود به بازار خریدهای اینترنتی هستند؟

انتخاب بهترین محصولات برای ورود به بازار خریدهای اینترنتی به این شکل نیست که یک سری محصول را معرفی کنیم و  به شما بگوییم بروید سراغ فروش این محصولات تا نان‌تان در روغن باشد.

برای این که ببینید چه محصولاتی مناسب ورود به بازار خریدهای اینترنتی هستند ، نیاز است عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و روزانه با تحقیق‌های متعدد و دو دوتا چهارتا کردن، محصول یا خدمت نهایی را تعیین نمایید.

عواملی چون: نیاز اصلی جامعه، حجم رقابت سر فروش آن محصول، سهل یا سخت بودن ارائه محصول، محدودیت‌های موجود در فروش، مقدار سود از فروش محصول و ... همگی زنجیروار باید مورد ارزیابی قرار گیرند تا در نهایت، دریابید کدام محصول می‌تواند شما را به نتیجه‌ای که انتظارش را داشتید، برساند.

به طور کلی ۲ نوع محصول داریم. محصول فیزیکی مثل عطر و یا محصول خدماتی مثل تدریس خصوصی سئو، آموزش زبان انگلیسی، خدمات دندانپزشکی و ...

لزوما پرفروش‌ترین محصولات بازار خرید اینترنتی مناسب‌ترین ایده برای فروش نیستند زیرا دست در آن زیاد است و فرصت رشد برای شما بسیار کم خواهد بود.

بهتر است محصولات مختلف را از نظر میزان تقاضا چک کنید تا ببینید مردم بیشتر چه چیزهایی را در فروشگاه‌ها می‌جویند در حالی که فروشندگان زیادی آن را ارائه نمی‌دهند.

پس از آن،  موارد دیگری که ذکر کردیم را در مورد آن محصول محک بزنید تا به ایده‌آل‌ترین نتیجه دست یابید.

فروش خدمات حقوقی یا درمانی چگونه ممکن است؟

در بررسی هایی که داخل گوگل داشتیم متوجه شدیم که روش های مختلف برای پروموت کردن خدمات تخصصی زیاد است اما موثرترین آنها حضور در داخل نتایج گوگل است. مثلا اگر قصد تبلیغ خدمات کلینیک دندانپزشکی را داشته باشید، در اختیار داشتن لینک یک گوگل روی عباراتی مثل ایمپلنت دندان در تهران مانند یک گنج عمل خواهد کرد.

یا اگر یک موسسه حقوقی هستید و قصد گرفتن پرونده های حقوقی و کیفری مختلف را با طراحی وبسایت وکالت و کمپین گوگل ادز دارید، در اختیار گرفتن رتبه یک روی عباراتی مثل وکیل پایه یک دادگستری، خیلی سریع شما را به اهداف مالی نزدیک خواهد کرد.

منابع :

کد خبر: ۲۴۴٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha