۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
سیمان و فولاد را از بورس خارج کنیم
وزیر راه و شهرسازی:

سیمان و فولاد را از بورس خارج کنیم

ساری- وزیر راه و شهرسازی بورس کالا را از جمله دلایل گرانی مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان ذکر کرد و گفت: باید این کالاها از بورس خارج شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران با بیان اینکه تعداد مشاوران املاک در استان مازندران بسیار زیاد است، کنترل و نظارت بر بازار مسکن را امری مهم دانست و گفت: برای کنترل بازار، سامانه ای در وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی شده تا موجر و مستاجر بدون نیاز به مراجعه به مشاور املاک بتوانند ملک خود را اجاره دهند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر خانه‌ های خالی و اجرای قانون مالیات بر خانه‌ های خالی سال‌ های سال مصوب شد ولی ضمانت اجرایی نداشت در حالی که شناسایی این خانه‌ های خالی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: شناسایی این خانه ها در کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار است.

بذرپاش با بیان اینکه رشد قیمت مسکن طی چهار ماه اخیر در بسیار شهرهای کشور منفی بوده است، نظامند کردن بازار و کنترل قیمت‌ ها را مسئله مهم برشمرد و گفت: برای ساماندهی بازار قانون خوبی در مجلس تدوین شده است و این قانون در کنترل سقف قیمت و ساماندهی مشاوران املاک کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی عوارض شهرداری‌ ها غیر قابل باور افزایش پیدا کرده است، این عوارض را به صورت مستقیم در افزایش قیمت مسکن موثر دانست و گفت: برخی شهرداری‌ ها سه تا چهار برابر عوارض را افزایش دادند.

وی تصمیم گیری برای مصالح را از دیگر اقدامات برای کنترل بازار مسکن ذکر کرد و گفت: باید عواملی که سبب گرانی مصالح شده است را کنترل کنیم و بتوانیم مصالح را از بورس کالا خارج کنیم زیرا منجر به گرانی کالاها و مصالح شده است.

وی فولاد و سیمان را اصلی‌ ترین مصالح مسکن ذکر کرد و گفت: باید بتوانیم این را از بورس کالا خارج کنیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha