۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
قیمت نفت درجا زد

قیمت نفت درجا زد

قیمت نفت که روز گذشته بزرگترین کاهش در یک ماه اخیر را متحمل شد، تحت تاثیر انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا، کاهش یافت.

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش، به ۹۲ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۱ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش یافت و به ۸۸ دلار و ۹۵ در هر بشکه رسید که پایین‌ترین رکورد از ۱۴ سپتامبر بود.

تحلیلگران موسسه مالی ING در یادداشتی برای مشتریان خود نوشتند: همان طور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو در نشست دیروز کمیته بازار آزاد فدرال، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت. با این حال، موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، دارایی‌های پرریسک مانند نفت را تحت فشار نزولی قرار می‌دهد.

فدرال رزرو آمریکا پس از نشست سیاستگذاری خود، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد، اما یک دور افزایش نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کرد که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای کلی برای سوخت را کاهش دهد.

این موضع، به افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد خود از اوایل ماه مارس تاکنون منتهی شد و فشار نزولی بر قیمت نفت وارد کرد. دلار قوی‌تر معمولا کالاهایی مانند نفت را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، گران‌تر می‌کند.

بازارهای انرژی به گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) که نشان داد ذخایر نفت آمریکا مطابق با انتظارات، هفته گذشته کاهش پیدا کرده است، واکنش چندانی نشان ندادند. برخی از تحلیلگران گفتند که این کاهش کمتر از حد انتظار بود.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته، ۲.۱۴ میلیون بشکه کاهش یافت که بسیار کمتر از کاهش ۵.۲۵ میلیون بشکه‌ای گزارش شده توسط موسسه امریکن پترولیوم بود. کاهش ناامیدکننده ذخایر، معامله گران را تشویق کرد تا به سودگیری از افزایش ۱۰ درصدی قیمت نفت اقدام کنند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی اعلام کرد که برداشت از ذخایر، عمدتا تحت تاثیر صادرات بالای نفت بوده است و همزمان، با شروع تعمیرات پاییزی سالانه پالایشگاه‌ها، ذخایر بنزین و دیزل کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، کاهش قیمت‌ها به دلیل تداوم نگرانی نسبت به محدودیت عرضه جهانی نفت در سه ماهه چهارم شد، محدود شد. ذخایر نفت خام در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است، به پایینترین حد خود از ژوئیه سال ۲۰۲۲ نزول کرده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha