۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
افزایش چندین مرحله قیمت لوازم خانگی قابل قبول نیست
مدیرکل تعزیرات شهر تهران:

افزایش چندین مرحله قیمت لوازم خانگی قابل قبول نیست

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات شهر تهران باانتقاد ازسیستم قیمت گذاری تولیدکنندگان لوازم خانگی، گفت: ما دربرخورد بافروشندگان با پدیده گرانی مواجه می شویم که قابل قبول نیست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی اسفنانی ضمن ابراز تاسف از افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: تعزیرات بر این بخش تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد افزایش قیمتی بازار میوه وافزایشی غیر منطقی و غیر قابل باور را شاهد بودیم.

اسفنانی در اینباره با بیان اینکه آقایان همچنان دلیل افزایش قیمت میوه را عنوان نکردند، افزود: بحث داغ دیگر هم ناظر بر بازار خودروست.

افزایش ۲۰درصدی لوازم خانگی قابل قبول نیست
مدیرکل تعزیرات شهر تهران گفت: زمانی قاچاق کالا و واردات لوازم خانگی مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان بود و می گفتند اگر قاچاق و واردات کنترل شود، کلیه مایحتاج مردم را تامین خواهیم کرد؛ اما در سالجاری و سال گذشته قاچاق لوازم خانگی را به میزان بسیار اندک شاهد بودیم چراکه قاچاق به صرفه نبود.

اسفنانی با بیان این مطلب افزود: بنا بر اظهارات آقای میری لوازم خانگی در چند مرحله افزایش قیمت داشت که این منطقی نیست.

وی ادامه داد: آقای تابش در خبرها اعلام کردند افزایش قیمت ۲۰درصد برای لوازم خانگی اتفاق افتاده اما نمی دانیم این رقم با چه مبنایی محاسبه شده است. این مسئله قابل قبول نیست و دلیلی ندارد. البته این مسئله عرض شخصی بنده است.

ضرر تولیدکنندگان گریبان مردم را می گیرد
اسفنانی افزود: تولید کنندگان متقاضی افزایش قیمت ۳۵ درصدی بودند و استدلال می کردند که دستمزد کارگر افزوده شده و تورم زیاد است درحالیکه تاثیر این ها در تولید کالا به اندازه ۲۰ الی ۳۵ درصد نیست.

وی گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی فقط بر مردم فشار می آورد و ما در برخورد با گران فروش ها با گرانی مواجه می شویم و دستمان بسته می شود.

اسفنانی اضافه کرد: با احترامی که برای آقای میری قائل هستم اینکه می گویند قیمت مشخص نشده تا ما نظارت کنیم، اصلا حرف قابل دفاعی نیست.

قیمتها غیرقابل تحمل است
مدیرکل تعزیرات شهر تهران خاطرنشان کرد: قیمت سال گذشته باید مبنا قرار گیرد.

اسفنانی همچنین در خصوص بحث میوه گفت: محصول تولید داخل که میوه فصل است، امکان تهیه راحت دارد و لذا مبنای درستی برای تعیین قیمت آن از سوی سازمان تره بار اعلام نشده تا ما بتوانیم برخورد کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: قیمت ها فوق العاده غیر قابل تحمل است.

کد خبر: ۲۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha