۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
کنترل ریسک با تکیه بر تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند مطرح کرد

کنترل ریسک با تکیه بر تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

حسام‌الدین جعفری گفت: سهامداران به منظور کسب بازدهی مناسب وکنترل ریسک بهتر است از ابزارها و صندوق‌های متنوعی که ایجاد شده بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسام‌الدین جعفری معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند در رابطه با مزایای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به سرعت رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اگر کسب‌وکارها خود را به روز نکنند به مرور از چرخه رقابت کنار گذشته خواهند شد، در همین راستا مدیران شرکت‌ها باید با استارتاپ‌ها همگام شوند.

او افزود: طی چند سال اخیر فین‌تک‌ها و شرکت‌های جدیدی وارد بازار سرمایه شدند که ایده‌های خوبی ارائه دادند؛ مسئولان باید با حمایت‌های خود موجب رشد، تقویت و شکوفایی این شرکت‌ها شوند.

معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند تاکید کرد: مسئولان سازمان بورس به واسطه توجه و راه‌اندازی بازاری مخصوص برای شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موجب تقویت و توسعه بازار سرمایه شوند.

جعفری در ادامه گفت: در حال حاضر شرکت تامین سرمایه دماوند پلتفرمی را راه‌اندازی کرده و سه شرکت فین تک که در حال حاضر مجوز خود را از سازمان بورس اخذ کردند، قرار است بزودی سامانه‌های خود را روی آن مستقر و به واسطه آن به مخاطبان خود خدمات ارائه دهند.

او در رابطه با وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال با توجه به مصوبات اخیر دولتی مبنی بر تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها براساس فرمول و تغییر نرخ تسعیر ارز خوراک و قیمت پایه بورس کالا، اظهارکرد: خوشبختانه دولت با پیگیری‌های سازمان بورس و وزارت اقتصاد به این نتیجه رسید که براساس اصول منطقی و اقتصادی برای توسعه صنایع باید ریسک‌های اقتصاد را کاهش دهد.

او افزود: انتظار می‌رود با تصمیمات اخیر دولت شاهد افق دید مثبت سرمایه‌گذاران و به تبع بازدهی مثبت بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارهای موازی(خودرو، مسکن، طلا، ارز و سکه) در شش ماه دوم سال باشیم.

معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند در پایان در مورد مزایای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، گفت: در حال‌حاضر رویکرد مناسبی نسبت به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در سازمان و میان نهادهای مالی حاکم است در همین راستا سهامداران به منظور کسب بازدهی مناسب وکنترل ریسک بهتر است از ابزارها و صندوق های متنوعی که ایجاد شده بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha