۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
هوای ۹ استان امروز در معرض خیزش گرد و خاک شدید قرار دارد

هوای ۹ استان امروز در معرض خیزش گرد و خاک شدید قرار دارد

هواشناسی از تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد، خیزش یا نفوذ گردوخاک طی امروز تا فردا در قم، جنوب تهران و هفت استان دیگر خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی امروز (چهارشنبه) این شرایط آب و هوایی در اصفهان، شمال مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

فردا (پنج شنبه) همین شرایط در جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم، شمال مرکزی و خوزستان حاکم است.

هواشناسی اطلاع داده است به علت افزایش گرادیان فشار سطح زمین، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید وجود دارد.

همچنین احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل در استان‌هایی که تحت تاثیر باد شدید و خیزش گردوخاک قرار دارند هم هست.

هواشناسی توصیه کرده است تا زمان فعالیت این سامانه افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

همچنین از فعالیت‌های کویرنوردی پرهیز و در تردد جاده‌ای احتیاط شود. اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی از دیگر توصیه‌های هواشناسی طی این دو روز است.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha