۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
تغییرات بین‌المللی تأثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد
رئیس‌جمهور:

تغییرات بین‌المللی تأثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد

رئیس‌جمهور گفت: از نگاه ایران، همسایگی با پاکستان فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به نیویورک، در دیدار آقای «انوار الحق کاکر» نخست‌وزیر پاکستان که در هتل محل اقامت هیأت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سطح روابط دو کشور را با توجه ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان ایرانی و پاکستانی برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط دو کشور با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین با بیان اینکه تغییرات بین‌المللی هیچ تأثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد، از مرز مشترک میان دو کشور به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: از نگاه ایران، مرز با کشور همسایه پاکستانی فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

«انوار الحق کاکر» نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار با ابراز تأسف از حجم پایین روابط تجاری دو کشور به‌رغم وجود ظرفیت‌های عظیم در ایران و پاکستان، از عزم کشورش برای ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مبادلات تجاری و ایجاد راه‌های مواصلاتی جدید خبر داد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان، بر ضرورت حفظ امنیت مرزهای دو کشور تأکید کرد و گفت: مردم ایران باید از همسایگی با پاکستان احساس امنیت و آسودگی داشته باشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر پاکستان در این دیدار همچنین راه‌های افزایش همکاری درباره انتقال انرژی در منطقه را بررسی کردند.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha