۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تامین آب شرب ۳ هزار روستا در طرح کلان جهاد آبرسانی

تامین آب شرب ۳ هزار روستا در طرح کلان جهاد آبرسانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارش های وزارت نیرو از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی که برای آبرسانی در برنامه جهاد آبرسانی هدف گذاری شده بود تا کنون برای حدود ۳ هزار روستا آبرسانی صورت گرفته است.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز، (دو شنبه ۲۷ شهریور ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت سیزدهم در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص بررسی سوالات نمایندگان از وزیر نیرو و استماع گزارش وی پیرامون "تامین آب شرب در شهرها و روستاها" بود در همین راستا، لازم است از عملکرد وزیر نیرو و مجموعه وی در خصوص سقایی برای زائران اربعینی تشکر و قدردانی کنم.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس عنوان کرد: در جریان این نشست، سرکار خانم سمیه محمودی و آقایان کمال حسین پور، جلیل مختار، حسینعلی حاجی دلیگانی، سید حمید رضا کاظمی سوالاتی را در خصوص مسائل مربوط به تامین آب شرب، انتقال آب، احداث و تکمیل شبکه آب و فاضلاب، لایروبی رودخانه ها و فاضلاب‌ها در حوزه‌های انتخابیه خود و نیز وضعیت پرداختی مطالبات معوق نیروهای شرکتی آب و فاضلاب در برخی استان‌ها از جمله استان گیلان مطرح کردند.

وی اضافه کرد: در این نشست وزیر نیرو و معاونان وی به هر یک از سوالات مطروحه پاسخ داده و مقرر شد ضمن مساعدت برای انجام پروژه های نیمه تمام در شهرها مختلف، جلساتی با مسئولان وزارت نیرو جهت بررسی دقیق تر مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه آقایان حاجی دلیگانی و کاظمی طی دو هفته آینده برگزار شود، سوالات آقای جلیل مختار نیز در خصوص پس زدگی فاضلاب آبادان و احداث شبکه آب و فاضلاب این منطقه نیز به دلیل ضرورت بررسی ابعاد آن مرعی ماند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده اقدامات بسیار خوبی در شهرهای مختلف کشور در راستای برنامه کلان، جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی که برای آبرسانی هدف گذاری شده بود تا کنون برای حدود ۳ هزار روستا آبرسانی صورت گرفته است. همچنین در این نشست اقدامات مجموعه وزارت نیرو برای لایروبی رودخانه و اجرای طرحهای آبخیزداری و پیشگیری از وقوع سیلاب و مدیریت مصرف آب و برق و گاز نیز تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۲۴۴٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha