۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
۱۱۰۰ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی استان تهران به فروش رفت
مدیرکل اموال تملیکی استان تهران:

۱۱۰۰ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی استان تهران به فروش رفت

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان کالاهای تحت اختیار این اداره در ۱۳ ماه گذشته به فروش رفت که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه دوره قبل داشت.

به گزارش بازار، حسین ایزدی دوشنبه شب اظهار داشت: از این مقدار ۸۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۲۶۰۴ ردیف کالایی به فروش رفت و بخش دیگر در حوزه غیرمنقول بود.

وی افزود: در دوره مشابه قبل، ۱۴۴۹ ردیف کالایی به ارزش ۱۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفته بود که از نظر عدد و کالایی ۸۰ درصد رشد و در حوزه فروش منقول و ۳۵۱ درصد از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه قبل رشد داریم.

ایزدی با بیان اینکه در فروش غیرمنقول ۸۷۰ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: در حدود ۱۳ ماه گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان در بخش غیرمنقول فروش داشته ایم که این آمار در مدت مشابه دوره قبل حدود ۱۹ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران افزود: در بخش استرداد همان کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف شده بودند و رای برائت گرفتند در این دولت ۱۳۴۲ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه دولت قبل کاهش را نشان می دهد که این کاهش نشانگر هدفمندتر شدن مبارزه با قاچاق بوده است.

وی بیان داشت: در گذشته کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف می شد به نفع وارد کننده بود بدون اینکه هزینه انبار داری بدهد کالاها در انبارها نگهداری می شد و تا مدت زمان رای پرونده طول می کشید که این امر نوعی احتکار کالا نیز محسوب می شد.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران به بخش اعاده کالاها(بازگشت کالا به صاحبان) اشاره کرد و گفت: طی ۱۳ ماهه، ۳۰۱۰ ردیف کالایی به ارزش ۳۸۵۱ میلیارد تومان اعاده شده است که نشانگر رشد ۸۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه دوره قبل است.

وی عنوان کرد: هر قدر در حوزه اعاده موفق‌تر باشیم کمک بیشتری به تجارت خارجی سالم کشور کرده‌ایم و این پیامدهای خوبی دارد.

ایزدی با بیان اینکه پیشتر درخواست‌های اعاده کالا معطل مانده بود، گفت: این درخواست ها حدود ۴۵ روز طول می کشید برای اینکه ترخیص سریع تر صورت گیرد تبدیل به امضای طلایی شده بود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون حداکثر، اعاده سه روز انجام می‌شود که موجب رضایت مردم شده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha