۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کاهش ۲۴ درصدی بارندگی های امسال همدان نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان خبر داد

کاهش ۲۴ درصدی بارندگی های امسال همدان نسبت به سال گذشته

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از کاهش ۲۴ درصدی بارندگی در همدان طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه براساس آمار بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بارش در استان همدان رخ داده است، اظهار کرد: میزان بارش‌های امسال نسبت به آمار بلندمدت افزایش ۳۳ درصدی دارد.

ستوده با اشاره به اینکه سرریز سد اکباتان قطع شده است، گفت: حجم سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد حجم آن پر است و ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب شهر همدان برداشت می‌شود.

وی افزود: سد آبشینه در حال حاضر دارای پنج میلیون مترمکعب است که فعلاً برداشتی از این سد انجام نمی‌گیرد و سد شیرین سو نیز دارای ۴.۳ میلیون مترمکعب آب بوده که ۹۶ درصد از حجم سد را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد شنجور رزن دارای ۲.۵ میلیون مترمکعب آب است، یادآور شد: سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب آب دارد که ۹۷ درصد از حجم مخزن سد پر است.

وی با اشاره به اینکه سد نعمت آباد دو میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: تلاش داریم امسال بخش عمده‌ای از این سد را به اتمام برسانیم البته زمان دقیق آن مشخص نیست اما قطعاً امسال افتتاح خواهد شد.

ستوده از انسداد چهار هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پر و مسدود شده که حاصل این تعداد چاه پرشده جلوگیری از برداشت ۲۷۵ مترمکعب آب است.

وی با بیان اینکه تعهد امسال استان همدان برای پرکردن چاه غیرمجاز ۵۰۰ حلقه است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۰۰ حلقه چاه با صرفه جویی ۳.۲ میلیون مترمکعبی پر و مسدود شده است.

کد خبر: ۲۴٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha