۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
تولیدکنندگان و توزیع کنندکان ماسک باید مجوزهای تولید و توزیع را اخذ نمایند
رئیس اتاق اصناف تهران:

تولیدکنندگان و توزیع کنندکان ماسک باید مجوزهای تولید و توزیع را اخذ نمایند

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای اینکه نیاز اورژانسی جامعه به ماسک تامین شود، اتحادیه های ذیربط از جمله خیاطان و پوشاک با نظارت اتاق اصناف وارد عمل شدند که به دلیل باارزش بودن وقت مجوزی هم صادر نمی شد؛ اما اکنون تمامی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ماسک باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر این که تمامی واحدهای تولیدی و توزیعی در امر تهیه و توزیع ماسک باید مجوزهای لازم را اخذ کنند گفت: در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا برای اینکه نیاز اورژانسی و حساس جامعه به ماسک تامین شود، اتحادیه های ذیربط از جمله خیاطان و پوشاک با نظارت اتاق اصناف وارد عمل شدند که به دلیل شرایط خاص و نیاز مبرم مجوزی هم صادر نمی شد؛ اما در وضعیت کنونی تمامی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ماسک باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای در مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با حضور گلپور ریاست این مرکز و سایر مراکز ذیربط در تولید و توزیع ماسک گفت: در این جلسه با بررسی شرایط موجود و چالش های مرتبط با تهیه و تولید ماسک مقرر شد تمامی واحدهای تولیدکننده و توزیع کننده جهت تولید و توزیع ماسک مجوزهای لازم را دریافت کنند. لذا این افراد باید در ابتدا به اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان لوازم و تجهیزات پزشکی مراجعه کرده و پس از اخذ معرفی نامه جهت گرفتن تاییدیه و مجوز تولید به وزارت بهداشت مراجعه کنند و پس از آن از اتحادیه مجوز توزیع دریافت نموده و در این زمینه به فعالیت خود ادامه بدهند.

فراهانی افزود: در این نشست قیمت نهایی ماسک تولید کارگاهی جهت توزیع در شبکه صنفی کشور به قیمت ۱۵۰۰تومان برای مصرف کننده مصوب شد. مجوز توزیع و نظارت بر آن از طریق اتحادیه و اتاق اصناف صورت میپذیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه پروسه اخذ مجوز در حداقل زمان انجام می گیرد گفت: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به تامین سلامت جامعه مراحل اخذ مجوز از مراکز ذیربط با هماهنگی های انجام شده در کوتاهترین زمان انجام می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت استاندارد بودن ماسک های تولیدی افزود: از آنجا که ماسک های تولیدی باید استانداردهای لازم را داشته باشند؛ لذا با  واحدهایی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به تهیه و توزیع  ماسک نمایند برخورد قانونی انجام می گیرد.

فراهانی در بخشی از صحبت های خود توضیح داد: در روزهای اولیه و بحرانی شروع ویروس کرونا و با احساس نیاز جامعه به تولید ماسک با بهره مندی از پتانسیل های برخی از اتحادیه های صنفی از جمله پوشاک و خیاطان با نظارت اتاق اصناف تهران اقدام به تولید و توزیع ماسک نمودیم تا مثل همیشه همراه دولت و ملت مان باشیم که اکنون با گذر از شرایط اوژانسی و از آنجا که ماسک یک وسیله کاملا بهداشتی بوده و باید با استانداردهای تعریف شده مطابقت داشته باشد مقرر شده است تا فعالان در این حوزه مجوزهای لازم و بهداشتی را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۴٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha