۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
نوسان نرخ ارز با آزادسازی ۶ میلیارد دلار به حداقل می‌رسد| ثبات بازار ارز لازمه آرامش در سایر بازار
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نوسان نرخ ارز با آزادسازی ۶ میلیارد دلار به حداقل می‌رسد| ثبات بازار ارز لازمه آرامش در سایر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آزادسازی ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران تاثیر مثبتی بر بازار ارز خواهد داشت و نوسانات در این بازار را به حداقل خواهد رساند.

به گزارش بازار، رحیم زارع؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: آزادسازی ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی تاثیر مثبتی بر بازار ارز خواهد داشت و نوسانات در این بازار را به حداقل خواهد رساند.

وی افزود: آرامش در بازار ارز مقدمه آرامش و رونق در دیگر بازارهاست و امیدواریم که با آزادسازی این دارایی‌ها که تا چند روز آینده به حساب بانک‌های ایرانی در قطر واریز می‌شود، گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی و تولید ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: لازمه ثبات و آرامش در بازارهای مختلف ایجاد آرامش در بازار ارز است که با آزادسازی منابع ایران در کشورهای دیگر ما شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

زارع خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم باعث تعادل در عرضه و تقاضای ارز در بازار و تامین نیازهای خطوط تولید و خرید مواد اولیه می‌شود که همه این مسائل دست به دست هم خواهد داد تا سایه آرامش و افزایش اشتغال بر اقتصاد انداخته شود.

به گفته وی، این اقدام مقدمه خوبی برای شروع حرکت در مسیر رونق تولید و کنترل تورم است و در سایه رونق تولید و مهار تورم است که ما شاهد ثبات و آرامش بلند مدت در بازار ارز و دیگر بازارها خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha