۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
درآمد ۱۵ میلیارد دلاری پتروشیمی در سال ۹۸
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد

درآمد ۱۵ میلیارد دلاری پتروشیمی در سال ۹۸

محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجموع در آمدهای کشور از صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهزاد محمدی در نشست خبری گفت: سال گذشته صنعت پتروشیمی ۱۰ میلیارد دلار محصول صادر و معادل ۵ میلیارد دلار محصول در بازار داخلی عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید صنعت پتروشیمی درسال گذشته ۶۶ میلیون تن بوده است گفت: هم اکنون ۳۳۳ نوع محصول پلیمری و ۴۲ نوع مواد شیمیایی در کشور تولید می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه این شرکت به‌طور مستمر، اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی را پایش و ارزیابی می‌کند، افزود: طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی با نظارت و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم (که تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند) در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد، گفت: ۵۳ طرح منتخب در نقشه راه صنعت پتروشیمی در حال اجراست که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی است، از این تعداد ۲۶ طرح در برنامه تحقق جهش دوم در حال ساخت است و در مرحله بعدی و برای تحقق جهش سوم ۲۷ طرح را تعریف و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: با اجرای طرح‌های جهش دوم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران از ۶۶ میلیون تن کنونی به ۱۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ می‌رسد و با تحقق جهش سوم ظرفیت تولید به ۱۳۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

وی ادامه داد: با تولیدی شدن طرح‌های یادشده، ارزش تولید محصولات پتروشیمی از ۱۵ میلیارد دلار به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین گفت: صنعت پتروشیمی رتبه نخست تأمین ارز کشور را دارد.

محمدی افزود: باید به سمت استفاده از یک خوراک و تولید چند محصول گام برداریم و توسعه هوشمندانه مهمترین راهکار توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات پتروشیمی با همه مشکلات در حال انجام است و با تولید پایدار محصولات پتروشیمی، شاهد رشد ۱۱ درصدی معاملات این محصولات در بورس در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

کد خبر: ۲۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha