۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
منطقه آزاد، اسیر جلسات | اتاق بازرگانی آماده سرمایه گذاری در اینچه برون است
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق گرگان مطرح کرد

منطقه آزاد، اسیر جلسات | اتاق بازرگانی آماده سرمایه گذاری در اینچه برون است

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با انتقاد از روند کند توسعه زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون، گفت: اینجا در آینده نزدیک اتفاقی نخواهد افتاد.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تصویب منطقه اینچه برون فرصت بسیار خوبی برای توسعه است اما روند پیگیری آن نشان می دهد که در آینده نزدیک اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با انتقاد از روند کند توسعه زیرساخت های این منطقه، افزود: اگر بخش خصوصی تصمیم به انجام کاری بگیرد شبانه فعالیت خود را آغاز و در کمترین زمان به سرانجام می رساند؛ آیا برای دولت کاری سختی است که چنین پروژه ای را آغاز کند؟

صفوی با بیان این که بخش دولتی درگیر جلسات فراوان شده، گفت: از زمان حضور من در اتاق جلسات بسیاری با موضوع منطقه آزاد برگزار شده ولی هنوز نتیجه ای از برنامه اجرایی و توسعه زیرساخت های اینچه برون نداریم.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گرگان گفت: آخرین پیشنهاد اتاق بازرگانی این بود که با یک یا دو هکتار شروع کنیم و حتی به عنوان سرمایه گذار اعلام آمادگی کردیم.

وی با تاکید بر این که منطقه آزاد اینچه برون واقعا استراتژیک است، گفت: اگر بخواهیم با فکر کردن و جلسه برگزار کردن به راه اندازی یک کسب و کار فقط فکر کنیم، هیچ زمانی راه اندازی نخواهد شد؛ کسب و کاری موفق است و که سرعت بالا، فکر و اجرا با هم انجام شود.

صفوی با بیان این که نگرانیم منطقه آزاد به سرنوشت پتروشیمی دچار شود، گفت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گرگان آماده سرمایه گذاری در تمام فازهای اجرایی منطقه آزاد هستند و خواهش داریم زودتر دفاتر این منطقه راه اندازی شود.

وی موقعیت جغرافیایی اینچه برون را بسیار در دستاوردهای آن موثر دانست و گفت: ما همچنان به اجرای این پروژه امیدواریم و پیشنهادهای خود را به مناطق آزاد و استاندار گلستان اعلام کرده ایم و می توانیم با اجرای شبانه روزی هر اقدامی که تایید شود را آغاز و به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha