۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
آنچه در رتبه‌بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار
رئیس جمهور عنوان کرد

آنچه در رتبه‌بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نقش مدیران مدارس در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و تعلیم و تربیت آنان بی‌بدیل است، گفت: مدیران این دستگاه در تحقق ایجاد تحول نقش‌آفرین هستند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز اول ربیع الاول تصریح کرد: این نشست در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرکت مدیران برگزار می شود که نقش آفرین در تحقق تحول در آموزش و پرورش هستند.

وی نقش مدیران در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموز و تعلیم و تربیت را بی بدیل دانست و افزود: یک تحول باید شناختی، فرایند و نهادی باشد و در انجام این تحول شرط اول باور به تحول است، به این نحو که مدیران وضع موجود را ببینند و وضع مطلوب را ترسیم کنند و باید فاصله میان وضع موجود و مطلوب، کم شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شرط انجام یک مدیریت موفق، هدفدار بودن، برنامه دار بودن و کنترل و نظارت فرایندها و به کارگیری تمام ظرفیت ها در راستای رسیدن به هدف است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه مدیران قبل از هرچیز و هرکس باید خود را در محضر پروردگار متعال و پاسخگوی او ببینند، اظهار داشت: در سلسله مراتب اول پاسخگویی به خدا، دوم عموم شهروندان، سوم ارباب رجوع و چهارم پاسخگویی به سلسله مراتب سازمانی تعریف می شود. در نظام مدیریتی و فرهنگی، دینی بخشی از پاسخگویی که از همه کار سازتر است پاسخگویی به ذات مقدس کبریایی است و لذا در تعریف نظام های کنترلی و نظارتی معتقدیم خود کنترلی کارآمد ترین نظام کنترلی است.

وی اظهار کرد: یک فرد باید خود را موظف به اجرای وظیفه و توجه به اخلاق فردی و جمعی بداند و همواره تلاش خود را در راستای این ماموریت بکار گیرد.

تحول در آموزش و پرورش باید مستند به سند تحول باشد
وی توسعه اخلاق در هر سازمان را از نکات مهم در یک دستگاه برشمرد و بیان کرد: تعلیم و تربیت نماد و نمود اخلاق است و رفتار الگویی و تربیت برای همگان اهمیت دارد به ویژه برای کسانی که در مدارس تعلیم می بینند. انسان های عدالت‌خواه و حق خواه در مدارس ساخته می شود.

رئیس جمهور محور تحول در آموزش و پرورش را مدارس دانست و تاکید کرد: این تحول باید مستند به سند تحول آموزش و پرورش باشد تا یک حرکت هماهنگ ایجاد شود و تمامی بخش ها با هم مرتبط و مستند به این سند شوند و باید مدرسه ای در تراز شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از تجربیات و اندوخته های مدیران و معلمان گامی بلند در راستای این تحول برداشته شود، خطاب به مدیران و معلمان اظهار داشت: عنوان کرد: این همت شما را می طلبد زیرا در تربیت نیروی انسان کارآمد، مومن و انقلابی اثرگذار هستید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش از دیگر شوراهایی است که برای من متمایز است زیرا ماموریت متمایز دارد، گفت: آنچه در رتبه بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار و این تنها بخش مالی و معیشتی است و این مقدمه جایگاه و منزلت معلم است.

رئیسی اساس کار رتبه بندی معلمان را دانش افزایی، به هنگام شدن و به روز شدن جایگاه علمی، دانشی و بینشی معلم و هویت وی دانست.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha