۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
افزایش ریسک پذیری در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش ریسک پذیری در بازارهای سهام

افزایش شاخص خرده فروشی در آمریکا نشان می دهد که همچنان اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد و این امیدواری بوجود آمده که شرایط تحت کنترل قرار بگیرد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- ریسک پذیری در بازارهای سهام افزایش یافته و تقاضا بالا رفته است. شاخص های داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰، محدوده بالایی الگوی رنج مثلثی را شکسته اند و در آستانه عبور از محدوده بالایی ابر کوموی روزانه قرار دارند. احتمال صعود در هر سه شاخص افزایش یافته و در صورتی که محدوده بالای ابر کوموی روزانه شکسته شود، احتمال صعود میان مدت، تقویت خواهد شد. افزایش شاخص خرده فروشی در آمریکا نشان می دهد که همچنان اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد و این امیدواری بوجود آمده که شرایط تحت کنترل قرار بگیرد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند صعودی و پس از پولبک کوتاه مدت، در کانال ۹۰ دلاری در حرکت است و احتمال اول ادامه روند میان مدت صعودی تا محدوده های مقاومتی ماژور ۹۸ و ۱۰۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، سطح انتظارات نرخ بهره ای تا حدودی کاهش یافته و قیمت طلا در شرایط اصلاح صعودی کوتاه مدت در نوسان است. قیمت از نظر تکنیکالی به محدوده روانی و ماژور ۱۹۰۰ دلاری واکنش برگشتی داشته و به بالای میانگین ۲۰۰ روزه بازگشته است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و صعود بیشتر وجود دارد، اما در میان مدت همچنان واکنش قیمت نسبت به میانگین ۲۰۰ روزه و حمایت ۱۹۰۰ دلاری، تعیین کننده است. در حال حاضر قیمت در محدوده بالایی کانال نزولی میان مدت در نوسان است و واکنش به این محدوده نیز با اهمیت است.

۴- در برابری دلار به ین، قیمت در ادامه موج صعودی به محدوده مهم و ماژور مقاومتی ۱۴۷.۹ رسیده که در چند روز اخیر چهار بار نسبت به آن واکنش برگشتی داشته، و تشکیل الگوی مثلث صعودی داده است. در ادامه واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده است. باید توجه شود که قیمت در نزدیکی سطوح تاریخی مقاومتی ۱۴۸.۸۵ و ۱۵۱.۹۴ قرار دارد، که در ۳۳ سال اخیر قیمت برابری دلار به ین از این محدوده فراتر نرفته است.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha