۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
اقتصاد دیجیتال با ایجاد اشتغال و نوآوری زمینه‌ساز ارتقای کشورها است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

اقتصاد دیجیتال با ایجاد اشتغال و نوآوری زمینه‌ساز ارتقای کشورها است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در اجلاس سران گروه ۷۷ از رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران طی دو دهه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۴۰۰ هزار شغل باکیفیت به کمک دانش‌بنیان ها ایجاد شده است.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی در سومین روز از سفر خود به کشور کوبا در سخنانی در اجلاس سران گروه ۷۷ اظهار داشت: در دو دهه گذشته ایران فعالانه از ایجاد اکوسیستم‌های نوآوری از طریق ترویج و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید مبتنی بر دانش، ابلاغ قوانین حمایت از بنگاه‌های دانش بنیان و تحول تولید دانش‌بنیان حمایت کرده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران ۴۰۰ هزار شغل باکیفیت ایجاده کرده‌اند که اکثر آنها توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اداره می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد دیجیتال ادامه داد: اقتصاد دیجیتال این توانمندی را دارد تا موجب ارتقای کشورها از طریق ایجاد اشتغال و پیشبرد نوآوری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۱ اقتصاد دیجیتال نزدیک به ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برابر با ۲۰ تریلیون دلار را به خود اختصاص داده‌ است. ما می‌توانیم از طریق تأمین مالی برنامه‌های تحقیقاتی مشترک و تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان متخصص در فناوری‌های نمک‌زدایی ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور، نمونه‌ای از تحول اقتصاد دیجیتال در ایران را نرم‌افزارهای کاربردی کرایه ماشین سواری عنوان کرد و افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ میلیون کاربر ایرانی برابر با ۷۳ درصد از جمعیت ایران از طریق یک میلیارد سفر از خدمات این شرکت‌ها استفاده کردند.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اقتصاد مبتنی بر فناوری و نوآوری راه‌حل مناسب بسیاری از چالش‌های ماست که از طریق اجتناب از خام‌فروشی منابع و مواهب طبیعی، بهره‌مندی از سرمایه انسانی توانمند، ارتقای موقعیت خود در زنجیره ارزش جهانی، پرورش شرکت‌ها و صنایع پیشرفته، شکل دادن به اکوسیستم‌های نوآوری پویا و مقابله با مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی محقق می‌شود.

وی تحقق تبدیل ایده‌ها به واقعیت را به شرط تأمین مالی و تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: می‌توانیم از طریق تامین مالی برنامه‌های تحقیقاتی مشترک و تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان متخصص در فناوری‌های نمک‌زدایی ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم و از طریق تشخیص فوریت موضوعات و اجرایی کردن راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری راه را برای آینده‌ای پایدار و کامیاب هموار کنیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha