۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
تلاش مجلس برای مدیریت بازار مسکن
نماینده مردم کرمان در مجلس مطرح کرد

تلاش مجلس برای مدیریت بازار مسکن

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در تلاش است طرح مالیات بر عایدی سرمایه هرچه زودتر به نتیجه برسد چرا که هم در مدیریت بازار مسکن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادی در زمان اصلاح قانون مالیات های مستقیم (سال ۱۳۹۳) در صحن علنی ارائه شد تا موضوع مالیات بر عایدی املاک و مستغلات به عنوان پایه جدید مالیاتی تصویب شود.

«محمدرضا پور ابراهیمی» افزود: در آن زمان وزیر وقت راه و شهرسازی مخالف و معتقد بود که این موضوع اثر منفی بر بازار املاک و مستغلات می گذارد بنابراین دولت در آن زمان لایحه ای را در این باره ارائه نکرد و با پیشنهاد مجلس هم مخالفت کرد.

وی اظهارداشت: طرح وضع مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس دهم هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید اما وزارت اقتصاد پیشنهادی بر طرح جامع قرار داد به عنوان مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا ارائه کرد که هم اکنون این طرح در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و شرایط اقتصادی کشور و شوک‌های ارزی و آثار تورمی طرحی در زمینه مالیات بر عایدی سرمایه بخش املاک و مستغلات در مجلس آماده و به هیئت رئیسه ارجاع شده که پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار کمیسیون‌ها قرار می‌گیرد و روند طبیعی خود را طی خواهد کرد.

وی اظهارداشت: مجلس به دنبال اینکه این طرح هرچه زودتر به نتیجه برسد چرا که هم در مدیریت بازار مسکن بسیار حائز اهمیت است و هم یک تنظیم گیری در وضعیت تشویق تولید در بخش مسکن ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: خروجی این طرح به ایجاد یک پایه مالیاتی جدید در اقتصاد ایران، تنظیم گیری و حمایت به تولید در بخش مسکن، جلوگیری از سوداگری و افزایش التهاب در بخش قیمت های مسکن و اجاره مسکن کمک خواهد کرد.

وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه تاکنون به دلائلی در کشور به تاخیر افتاده و ادامه روند مزبور به هیچ وجه مورد قبول نیست و بدون شک در این زمینه با جدیت هرچه تمامتر ورود خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۴٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha